
Έκτακτη σύνοδος κορυφής αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της αφρικανικής ηπείρου πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Λομέ στο Τόγκο, με θέμα την ασφάλεια στην θάλασσα. Το αποτέλεσμα της συνόδου ήταν μία συμφωνία επί της επονομαζόμενης «Χάρτας του Λομέ», που συνιστά ένα επιπλέον βήμα προς την εμπέδωση της ασφάλειας στα θαλάσσια ύδατα της Αφρικής.
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες καλωσόρισαν τόσο τη σύγκλιση της συνόδου κορυφής όσο και το ενδιαφέρον των αφρικανικών κρατών στο ζήτημα της θαλάσσιας ασφάλειας, ενώ η ECSA εξέφρασε και τη μεγάλη της ικανοποίηση για την πρόσκληση που της απηύθυναν οι αρχές του Τόγκο να λάβει μέρος στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός του πλαισίου της συνόδου κορυφής.
Για την ECSA παραμένει ανησυχητική η κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς οι πειρατικές επιθέσεις δεν έχουν περιοριστεί. Αυτή η πραγματικότητα υποχρέωσε την ECSA να απευθύνει έκκληση προς τις αφρικανικές αρχές για επείγουσες δράσεις, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί θα μπορούν να εργάζονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ίδια τους η ζωή.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η «Χάρτα του Λομέ» μπορεί και πρέπει να διασφαλίσει ότι θα ληφθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα από τα αφρικανικά κράτη έτσι ώστε να «καταστούν πιο ασφαλείς οι θάλασσες και οι λιμένες» της περιοχής προς όφελος του εμπορίου.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι εκπρόσωποι των αφρικανικών κρατών που συμμετείχαν στην έκτακτη σύνοδο κορυφής θεωρούν ότι η «Χάρτα του Λομέ» μπορεί να προσφέρει όχι μόνο προστασία στις αφρικανικές ακτές και θάλασσες, αλλά και την διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος για μία βιώσιμη γαλάζια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/RICARDO ALBERTO PEREZ IRUELA/SPANISH DEFENCE MINISTRY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ