
Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ ανακοίνωσε χτες τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου του έτους σύμφωνα με τα οποία ο όμιλος βελτίωσε τα αποτελέσματά του σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Μέσω της αποδοτικότερης διαχείρισης πλοίων και δρομολογίων επιτεύχθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών και ταυτόχρονη μείωση του κόστους πωληθέντων.
Πραγματοποιώντας συνολικά 8% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το Α’ εξάμηνο του 2016 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν εκναυλώσεις πλοίων της Εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα στον κλάδο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα και για το λόγο αυτό τα έσοδα και τα λειτουργικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και δεν είναι ενδεικτικά των ετήσιων.
Κύκλος Εργασιών
Αύξηση παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το Α’ εξάμηνο του 2016 ανήλθε σε ευρώ 65,0 εκατ. έναντι ευρώ 62,9 εκατ. τη συγκρίσιμη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε ευρώ 57,8 εκατ. έναντι ευρώ 54,9 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2015.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για το Α’ εξάμηνο του 2016 ανήλθαν σε € 11,2 εκατ. έναντι € 6,5 εκατ. το Α’ εξάμηνο του 2015, ενώ για την Εταιρεία ανήλθαν σε € 10,1 εκατ. έναντι € 5,9 εκατ. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου παρουσίασε μείωση σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο και διαμορφώθηκε σε ευρώ 53,8 εκατ. από ευρώ 56,4 εκατ., ενώ σε επίπεδο Εταιρείας μειώθηκε σε ευρώ 47,7 εκατ. από ευρώ 49,1 εκατ.
EBITDA
Σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου για το Α’ εξάμηνο του 2016 τα οποία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 4,9 εκατ. έναντι ευρώ 0,4 εκατ., ενώ για τη Μητρική διαμορφώθηκαν σε ευρώ 5,5 εκατ. έναντι ευρώ 1,1 εκατ. το Α’ εξάμηνο του 2015.
Καθαρά αποτελέσματα
Τέλος, βελτιωμένα εμφανίζονται και τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2016 τα οποία ανήλθαν σε ζημιές ευρώ 9,1 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 13,1 εκατ. το Α’ εξάμηνο του 2015, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους ευρώ 7,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 12,1 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι εντός της τρέχουσας χρήσης θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της αναδιάρθρωσης των μακροπρόθεσμων δανείων της Μητρικής, γεγονός που θα έχει άμεσα θετική επίπτωση στα αποτελέσματα και στην καθαρή θέση λόγω μείωσης του χρηματοοικονομικού κόστους. Σε λειτουργικό επίπεδο, η διακύμανση των τιμών των καυσίμων σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, είναι θετικός παράγοντας για τον Όμιλο που συνεχίζει την πορεία ανάκαμψης που ξεκίνησε την προηγούμενη χρήση.
Οι στρατηγικοί στόχοι της διοίκησης για το 2016 επικεντρώνονται στη βελτίωση της κερδοφορίας και στην ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης της Μητρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ