
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Οι αργίες του Eid στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές δεν στάθηκαν εμπόδιο στην αύξηση της προσφοράς πλοίων προς διάλυση, κυρίως σε Containers από την Γερμανική αγορά, με αποτέλεσμα να γίνουν αρκετά κλεισίματα και μάλιστα σε αρκετά υψηλές τιμές. Να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα σημειώθηκε και η πώληση του νεότερου πλοίου σε όλο το 2016, το Panamax Container “Viktoria Wulff’ του 2006, κτισμένο στην Πολωνία. Η αγοραστική διάθεση των End Buyers μετά και το τέλος των μουσώνων, δείχνει ξαφνικά να είναι αρκετά έντονη, καθώς σε αρκετά πλέον διαλυτήρια τα αποθέματα πλοίων από προηγούμενες αγορές έχουν αρχίσει και μειώνονται.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βελτιώθηκαν κατά $ 10/LDT και η ρουπία βρίσκεται στα ικανοποιητικά επίπεδα των περίπου 66,5 προς το δολάριο, οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση να ανεβάσουν τις τιμές καθώς εκτιμούν ότι η προσφορά των πλοίων προς τα τέλη του έτους θα παρουσιάσει αύξηση.
Στο Μπαγκλαντές, παρά τις αργίες του Eid, το αγοραστικό ενδιαφέρον παρέμεινε αρκετά υψηλό και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει με αυτή την διάθεση και τις επόμενες εβδομάδες με τις προσφερόμενες τιμές να είναι οι υψηλότερες στην αγορά.
Το Πακιστάν, βλέποντας ότι είχε αρχίσει να μένει εκτός αγοράς, βελτίωσε τις προσφερόμενες τιμές, ενώ παράλληλα έχει αρχίσει και δείχνει ενδιαφέρον και για άλλα πλοία, δηλαδή εκτός από μεγάλα bulkers και Gas Free for Man Entry Tankers τα οποία συνήθως προτιμούσε, στα οποία στην παρούσα φάση η προσφορά τους όμως είναι μειωμένη.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 447,798 DWT περίπου, εκ των οποίων το 44% (196,338 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 56% (251,460 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ