
Ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος και Τροφίμων Esben Lunde Larsen ανακοίνωσε την απόφαση της κυβέρνησης της Δανίας να κινηθεί προς την κατεύθυνση της επικύρωσης της «Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων», για να διασφαλιστεί ότι άνθρωποι και περιβάλλον θα προστατεύονται στο μέλλον με βελτιωμένους όρους και συνθήκες.
Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 1.000 εμπορικά πλοία διαλύονται σε ετήσια βάση, προκειμένου να ανακυκλωθούν πολύτιμα υλικά όπως είναι ο χάλυβας. Ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά καταλήγουν σε διαλυτήρια της νότιας Ασίας, κυρίως σε Ινδία, Μπαγκλαντές αλλά και Πακιστάν, όπου οι συνθήκες προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και εργασίας δεν πληρούν τις διεθνείς αλλά και ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Τη διάλυση των πλοίων αναλαμβάνουν ανειδίκευτοι εργάτες (στους οποίους περιλαμβάνονται και πολλά παιδιά), χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία και χωρίς καμία προστασία απέναντι στις επικίνδυνες ουσίες που απελευθερώνονται σε μεγάλες ποσότητες κατά την ανακύκλωση.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός σε δηλώσεις του τόνισε ότι «συνιστά σημαντική προτεραιότητα» για την κυβέρνησης της χώρας του η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, καθώς με αυτόν τον τρόπο «θα δοθεί ισχυρό μήνυμα σε άλλες χώρες» για να προχωρήσουν και αυτές στην επικύρωσή της «ώστε να τεθεί πιο γρήγορα σε ισχύ η Σύμβαση».
Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, κάθε χρόνο περίπου δέκα πλοία που ανήκουν σε Δανούς πλοιοκτήτες ανακυκλώνονται. Από αυτά ελάχιστα οδηγούνται σε ανακύκλωση στην Δανία, με το μεγαλύτερο μέρος τους να ανακυκλώνεται σε διαλυτήρια σε Ινδία, Κίνα και Τουρκία.
Φωτό: flickr.com/imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ