
Ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος και Τροφίμων Esben Lunde Larsen ανακοίνωσε την απόφαση της κυβέρνησης της Δανίας να κινηθεί προς την κατεύθυνση της επικύρωσης της «Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων», για να διασφαλιστεί ότι άνθρωποι και περιβάλλον θα προστατεύονται στο μέλλον με βελτιωμένους όρους και συνθήκες.
Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 1.000 εμπορικά πλοία διαλύονται σε ετήσια βάση, προκειμένου να ανακυκλωθούν πολύτιμα υλικά όπως είναι ο χάλυβας. Ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά καταλήγουν σε διαλυτήρια της νότιας Ασίας, κυρίως σε Ινδία, Μπαγκλαντές αλλά και Πακιστάν, όπου οι συνθήκες προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και εργασίας δεν πληρούν τις διεθνείς αλλά και ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Τη διάλυση των πλοίων αναλαμβάνουν ανειδίκευτοι εργάτες (στους οποίους περιλαμβάνονται και πολλά παιδιά), χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία και χωρίς καμία προστασία απέναντι στις επικίνδυνες ουσίες που απελευθερώνονται σε μεγάλες ποσότητες κατά την ανακύκλωση.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός σε δηλώσεις του τόνισε ότι «συνιστά σημαντική προτεραιότητα» για την κυβέρνησης της χώρας του η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, καθώς με αυτόν τον τρόπο «θα δοθεί ισχυρό μήνυμα σε άλλες χώρες» για να προχωρήσουν και αυτές στην επικύρωσή της «ώστε να τεθεί πιο γρήγορα σε ισχύ η Σύμβαση».
Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, κάθε χρόνο περίπου δέκα πλοία που ανήκουν σε Δανούς πλοιοκτήτες ανακυκλώνονται. Από αυτά ελάχιστα οδηγούνται σε ανακύκλωση στην Δανία, με το μεγαλύτερο μέρος τους να ανακυκλώνεται σε διαλυτήρια σε Ινδία, Κίνα και Τουρκία.
Φωτό: flickr.com/imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…

Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα για το μέλλον της ΖΙΜ, με την εταιρεία τακτικών γραμμών να δέχεται πληθώρα προτάσεων για την εξαγορά των μετοχών της, χωρίς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ