
Ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος και Τροφίμων Esben Lunde Larsen ανακοίνωσε την απόφαση της κυβέρνησης της Δανίας να κινηθεί προς την κατεύθυνση της επικύρωσης της «Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων», για να διασφαλιστεί ότι άνθρωποι και περιβάλλον θα προστατεύονται στο μέλλον με βελτιωμένους όρους και συνθήκες.
Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 1.000 εμπορικά πλοία διαλύονται σε ετήσια βάση, προκειμένου να ανακυκλωθούν πολύτιμα υλικά όπως είναι ο χάλυβας. Ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά καταλήγουν σε διαλυτήρια της νότιας Ασίας, κυρίως σε Ινδία, Μπαγκλαντές αλλά και Πακιστάν, όπου οι συνθήκες προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και εργασίας δεν πληρούν τις διεθνείς αλλά και ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Τη διάλυση των πλοίων αναλαμβάνουν ανειδίκευτοι εργάτες (στους οποίους περιλαμβάνονται και πολλά παιδιά), χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία και χωρίς καμία προστασία απέναντι στις επικίνδυνες ουσίες που απελευθερώνονται σε μεγάλες ποσότητες κατά την ανακύκλωση.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός σε δηλώσεις του τόνισε ότι «συνιστά σημαντική προτεραιότητα» για την κυβέρνησης της χώρας του η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, καθώς με αυτόν τον τρόπο «θα δοθεί ισχυρό μήνυμα σε άλλες χώρες» για να προχωρήσουν και αυτές στην επικύρωσή της «ώστε να τεθεί πιο γρήγορα σε ισχύ η Σύμβαση».
Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, κάθε χρόνο περίπου δέκα πλοία που ανήκουν σε Δανούς πλοιοκτήτες ανακυκλώνονται. Από αυτά ελάχιστα οδηγούνται σε ανακύκλωση στην Δανία, με το μεγαλύτερο μέρος τους να ανακυκλώνεται σε διαλυτήρια σε Ινδία, Κίνα και Τουρκία.
Φωτό: flickr.com/imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ