
Με τις μάχες μεταξύ κυβερνητικών και αντικυβερνητικών δυνάμεων να συνεχίζονται στην πετρελαϊκή ημισέληνο της Λιβύης ο κ. Εμμανουήλ Παπαλέξης , CEO, Mare Management S.A. σχολιάζει τις επιπτώσεις του πολέμου στην παγκόσμια βιομηχανία πετρελαίου:
Τα γεγονότα του περασμένου Σαββατοκύριακου αποτέλεσαν το σπουδαιότερο γεγονός της τελευταίας περιόδου στη βιομηχανία πετρελαίου. Ο Ηνωμένος Λιβυκός Στρατός υπό το Στρατηγό Khalifa Haftar επενέβη και πήρε τον έλεγχο των 4 λιμανιών απ’ όπου εξάγεται το πετρέλαιο της χώρας. Βέβαια, στην τρικυμιώδη πολιτική κατάσταση της Λιβύης των τελευταίων ετών αυτό δεν προκαλεί εντύπωση.
Το Προεδρικό Συμβούλιο που διοικεί τη χώρα φαίνεται ότι αντιμετωπίζει την κατάσταση με κάποια συντηρητικότητα και ελπίζει να λύσει το πρόβλημα με διπλωματικούς τρόπους. Είναι κρίμα ότι μια χώρα με 46 δις βαρέλια από πετρελαϊκά αποθέματα αναγκάζει τους κατοίκους της να κάνουν πολύωρες ουρές στις Τράπεζες για να πάρουν 200 δηνάρια (40 δολάρια) για τις πρώτες ανάγκες τους. Ευχόμαστε να υπάρξει κάποια λύση προς όφελος της χώρας και φυσικά και της Ευρώπης η οποία απορροφά το 85% του Λιβυκού πετρελαίου που είναι πολύ κοντά και καλής ποιότητας. Οι στρατιωτικές δυνάμεις δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να μην διακόψουν τις εξαγωγές και να αυξήσουν την παραγωγή από 200.000 βαρέλια την ημέρα σε 600.000. Ακόμα κι αν συμβεί αυτό, είναι μακράν της ποσότητας των προηγούμενων ετών του ενάμιση εκατομμ. βαρελιών την ημέρα.
ΥΓ. Δυνάμεις πιστές στον Χαφτάρ πήραν τον έλεγχο των λιμανιών Ρας Λανούφ, Ες Σίντερ, Ζουεϊτίνα και Μπρέγκα, εκτοπίζοντας στρατιωτική δύναμη που έχει συμμαχήσει με την κυβέρνηση της Τρίπολης, η οποία υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις του διεθνούς πρακτορείου ALJAZEERA 2 πετρελαϊκοί λιμένες έχουν περιέλθει στις δυνάμεις που είναι πιστές στην κυβέρνηση της Ανατολικής Λιβύης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ