
Με τις μάχες μεταξύ κυβερνητικών και αντικυβερνητικών δυνάμεων να συνεχίζονται στην πετρελαϊκή ημισέληνο της Λιβύης ο κ. Εμμανουήλ Παπαλέξης , CEO, Mare Management S.A. σχολιάζει τις επιπτώσεις του πολέμου στην παγκόσμια βιομηχανία πετρελαίου:
Τα γεγονότα του περασμένου Σαββατοκύριακου αποτέλεσαν το σπουδαιότερο γεγονός της τελευταίας περιόδου στη βιομηχανία πετρελαίου. Ο Ηνωμένος Λιβυκός Στρατός υπό το Στρατηγό Khalifa Haftar επενέβη και πήρε τον έλεγχο των 4 λιμανιών απ’ όπου εξάγεται το πετρέλαιο της χώρας. Βέβαια, στην τρικυμιώδη πολιτική κατάσταση της Λιβύης των τελευταίων ετών αυτό δεν προκαλεί εντύπωση.

Το Προεδρικό Συμβούλιο που διοικεί τη χώρα φαίνεται ότι αντιμετωπίζει την κατάσταση με κάποια συντηρητικότητα και ελπίζει να λύσει το πρόβλημα με διπλωματικούς τρόπους. Είναι κρίμα ότι μια χώρα με 46 δις βαρέλια από πετρελαϊκά αποθέματα αναγκάζει τους κατοίκους της να κάνουν πολύωρες ουρές στις Τράπεζες για να πάρουν 200 δηνάρια (40 δολάρια) για τις πρώτες ανάγκες τους. Ευχόμαστε να υπάρξει κάποια λύση προς όφελος της χώρας και φυσικά και της Ευρώπης η οποία απορροφά το 85% του Λιβυκού πετρελαίου που είναι πολύ κοντά και καλής ποιότητας. Οι στρατιωτικές δυνάμεις δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να μην διακόψουν τις εξαγωγές και να αυξήσουν την παραγωγή από 200.000 βαρέλια την ημέρα σε 600.000. Ακόμα κι αν συμβεί αυτό, είναι μακράν της ποσότητας των προηγούμενων ετών του ενάμιση εκατομμ. βαρελιών την ημέρα.
ΥΓ. Δυνάμεις πιστές στον Χαφτάρ πήραν τον έλεγχο των λιμανιών Ρας Λανούφ, Ες Σίντερ, Ζουεϊτίνα και Μπρέγκα, εκτοπίζοντας στρατιωτική δύναμη που έχει συμμαχήσει με την κυβέρνηση της Τρίπολης, η οποία υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις του διεθνούς πρακτορείου ALJAZEERA 2 πετρελαϊκοί λιμένες έχουν περιέλθει στις δυνάμεις που είναι πιστές στην κυβέρνηση της Ανατολικής Λιβύης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ