
Δύο διαγωνισμοί της ΟΛΘ Α.Ε. προσέλκυσαν το ενδιαφέρον μας καθώς υπάρχουν ενδείξεις για αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης στο τμήμα που αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα στους χώρους αποθήκευσης και το αντίστροφο.
Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΘ Α.Ε. δημοσίευσε δύο διαγωνισμούς για την προμήθεια 10 ημιρυμουλκούμενων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (trailers) για τη διακίνησης έμφορτων και κενών εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ, προϋπολογισμού €390.000 (χωρίς ΦΠΑ) καθώς και επτά ελκυστήρων (tractors) προϋπολογισμού €980.000 (χωρίς ΦΠΑ). Με βάση αυτά τα δεδομένα φαίνεται ότι η ΟΛΘ Α.Ε. αλλάζει τον τρόπο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ., μία διαδικασία η οποία σήμερα εκτελείται από straddle carriers τα οποία παραλαμβάνουν τα εμπορευματοκιβώτια από τη βάση των γερανογεφυρών και τα μεταφέρουν στους χώρους στοιβασίας και το αντίστροφο. Με τον καινούριο εξοπλισμό φαίνεται ότι τα straddle carriers θα περιοριστούν στον πραγματικό τους ρόλο που είναι η στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων ενώ τη μεταφορά τους από τη βάση των γερανογεφυρών μέχρι τους χώρους στοιβασίας θα την αναλάβουν τα νέα οχήματα.
Να σημειωθεί ότι η χρήση trailers για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εντός Σ.ΕΜΠΟ. είναι συνήθης πρακτική. Το μόνο ζήτημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μικρό μέγεθος του τερματικού το οποίο ενδεχομένως να περιορίσει τα οικονομικά οφέλη που δημιουργεί ο νέος εξοπλισμός καθώς οι αποστάσεις που διανύονται εντός του τερματικού είναι σχετικά μικρές.
Φωτο: ΑΠΕ / ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ