
H DP World εξασφάλισε μια συμφωνία διάρκειας 30 ετών για την εκμετάλλευση, ανάπτυξη και διαχείριση του εμπορικού λιμένα Berbera, εντός της ημιαυτόνομης και ημιανεξάρτητης Δημοκρατίας της Σομαλιλάνδης (Somaliland) στο Κέρας της Αφρικής. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, η DP World θα έχει μερίδιο 65% στην κοινοπραξία, με την κυβέρνηση της Σομαλιλάνδης να διατηρεί το υπόλοιπο 35%
Η πρώτη φάση των έργων, ύψους 442.000.000 $ θα περιλαμβάνει την κατασκευή προβλήτας 400 μέτρων, μια επέκταση του χώρου εναπόθεσης των containers, 250.000 τετραγωνικών μέτρων και την απόκτηση γερανογεφυρών και του υπολοίπου αναγκαίου μηχανολογικού εξοπλισμού για το χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων.Το έργο θα διαρκέσει 24 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.
Η συγκεκριμένη επιλογή της DP World δεν είναι τυχαία αφού η επένδυση σε αυτό το φυσικό λιμάνι στην Αφρική εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περισσότερες τακτικές ναυτιλιακές γραμμές στην Ανατολική Αφρική. Η επένδυση θα λειτουργήσει επίσης ως καταλύτης για την ανάπτυξη της εύθραυστης οικονομίας της περιοχής η οποία βρίσκεται σε κομβικό σημείο για την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα. Η DP World συνεχίζει να επενδύει στην Αφρική η οποία θεωρείται από πολλούς ως μία πολλά υποσχόμενη αγορά για λιμενικές επενδύσεις. Πέραν αυτού όμως υπάρχουν και πολιτικοί λόγοι πίσω από το, πρόσφατο σχετικά, επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Αφρικής καθώς τα ΗΑΕ θέλουν να εξασφαλίσουν τον εμπορικό αλλά και εμμέσως τον διπλωματικό έλεγχο αυτής της ευαίσθητης περιοχής της Αφρικανικής Ηπείρου. Στην ίδια λογική κινούνται τα τελευταία χρόνια και οι κινεζικές επενδύσεις στην Αφρική, σε μία προσπάθεια να επεκτείνουν την σφαίρα επιρροής του Πεκίνου στην πολλά υποσχόμενη Αφρικανική Ήπειρο.
Φωτο: DP World
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ