
Παρά το γεγονός ότι περισσότερα από τα ελληνικά πανεπιστήμια που συμπεριλαμβάνονται στο διεθνή πίνακα κατάταξης Πανεπιστημίων της QS σημείωσαν πτώση σε σύγκριση με την προηγούμενη κατάταξή τους, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μία ακόμη διάκριση Ελλήνων επιστημόνων ήρθε να προστεθεί σε μία σειρά διακρίσεων στον τομέα της έρευνας. Αυτή τη φορά η διάκριση ήλθε από την έρευνα σε ζητήματα που άπτονται της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Πιο συγκεκριμένα στο ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Ενώσεως Ναυτιλιακών Οικονομολόγων, το οποίο διεξήχθη στα τέλη Αυγούστου στο Αμβούργο, Έλληνες ναυτιλιακοί οικονομολόγοι απέσπασαν δύο σημαντικότατες διακρίσεις, επιβεβαιώνοντας ότι δικαίως η Ελληνική επιστημονική κοινότητα ναυτιλιακών οικονομολόγων συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ηγέτιδες δυνάμεις του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Το συνέδριο της Διεθνούς Ενώσεως Ναυτιλιακών Οικονομολόγων αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό επιστημονικό γεγονός στη ναυτιλιακή και λιμενική βιομηχανία, προσελκύοντας κάθε χρόνο εκατοντάδες επιστήμονες από δεκάδες χώρες.
Η επιστημονική μελέτη των Πέρσα Παφλιώτη, Θωμά Βιτσούνη, Collins Teye, Michael Bell και Ιωάννη Τσαμουργκέλη τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης επιστημονικής εργασίας για νέους ερευνητές (KLU Young Researcher Award). Η μελέτη με τίτλο “Box dynamics: “leaders”, “followers” and transmitting mechanisms – An intersectoral analysis”, εξετάζει την αλληλεπίδραση και την διάχυση των σοκ μεταξύ των διαφόρων εμπορευμάτων που διακινούνται σε λιμένες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση τη θεωρία συγχρονισμού των οικονομικών κύκλων, οι συγγραφείς αναλύουν τη δυναμική συσχέτιση μεταξύ 15 διαφορετικών κλάδων εμπορευματοκιβωτίων.
Αναλυτικότερα η μελέτη εξετάζει την συνολική κίνηση εμπορευματοκιβωτίων ενός λιμένα σε λεπτομερές επίπεδο και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στο «τι υπάρχει μέσα στο εμπορευματοκιβώτιο» (κλάδοι). Αποδεικνύει ότι οι διακυμάνσεις του συνολικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων είναι αποτέλεσμα συσχετίσεων των επιμέρους κλάδων και οφείλονται είτε α) σε κοινά σοκ που επιδρούν σε όλους τους κλάδους και διαχέονται στο σύνολο, είτε β) στα ενδιάμεσα ή συμπληρωματικά προϊόντα, όπου ένα σοκ σε ένα κλάδο διαχέεται στους επιμέρους κλάδους και κατ’ επέκταση στο σύνολο. Σε κάθε περίπτωση η διάχυση των σοκ πραγματοποιείται με ετερογενή τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο, η μελέτη διερευνά ποιοι κλάδοι αντιπροσωπεύουν τους «ηγέτες» και ποιοι τους «ακολούθους» στη διάχυση των σοκ. Η μελέτη αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής της Υπ. Διδάκτωρ Πέρσας Παφλιώτη (Πανεπιστήμιο Αιγαίου).
Η επόμενη διάκριση προήλθε από τον κ. Ιάσονα Αγγελόπουλο, διδάκτωρ οικονομικής των μεταφορών του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Ο κ. Αγγελόπουλος απέσπασε το πρώτο βραβείο “The Palgrave McMillan Prize in Maritime Economics & Logistics” για την καλύτερη διδακτορική διατριβή της περιόδου 2013 – 2016. Η διατριβή κατατάχθηκε πρώτη ανάμεσα σε 17 διδακτορικές διατριβές που εκπονήθηκαν στο διάστημα 2013-2016. Δεύτερη κατατάχθηκε η διατριβή του Θαλή Ζη από το Imperial College, London και τρίτη της Vera Zhang από το Nanyang Technological University, Singapore. Σημειώνεται ότι και το 2015, στην Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία, στο αντίστοιχο συνέδριο της Διεθνούς Ενώσεως Ναυτιλιακών Οικονομολόγων, ο κ. Αγγελόπουλοςς είχε αποσπάσει το βραβείο της καλύτερης εργασίας νέου επιστήμονα, με την εργασία του να κατατάσσεται πρώτη στην κατηγορία των νέων επιστημόνων και δεύτερη στο σύνολο των 149 κρινόμενων εργασιών. Η βραβευθείσα διατριβή, με επιβλέποντα τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Χλωμούδη από το Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, είχε ως αντικείμενα την ανάδειξη κρίσιμων στοιχείων για τη φασματική δυναμική των κυκλικών τάσεων της ναυτιλίας, καθώς και της σχέσης εθνικής οικονομίας, λιμένων και ναυλαγορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ