
Οι ημέρες της ανομίας στις διεθνείς θάλασσες για όσους χρησιμοποιούσαν τη σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης φαίνεται ότι τελείωσαν αφού αξιωματούχοι στην κυβέρνηση της Πνομ Πενχ ανακοίνωσαν και επίσημα ότι καμία αλλοδαπή πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν θα μπορεί να εγγράψει τα πλοία της σε οποιοδήποτε νηολόγιο της χώρας.
Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ οι διπλωματικές αρχές αλλά και τα διεθνή όργανα της ναυτιλίας έχουν ήδη ενημερωθεί ότι πλέον ανακαλούνται όλες οι άδεις και οι εγγραφές αλλοδαπών πλοίων εγγεγραμμένα στο ειδικό νηολόγιο- σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι όλες οι διωκτικές και ελεγκτικές αρχές στα λιμάνια του κόσμου θα πρέπει πλέον να θεωρούν ως παράνομα όσα “αλλοδαπά” πλοία φέρουν τη συγκεκριμένη σημαία.
“Ο λόγος που σταματάμε τη λειτουργία του νηολογίου- σημαίας ευκαιρίας ήταν επειδή δεν ήταν προς όφελος της χώρας. Θέλουμε την Καμπότζη να ελέγχει τα δικά της πλοία”, δήλωσε ο Chan Dara, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών.
Η σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης υπήρξε τα τελευταία χρόνια ένα “ασφαλές” καταφύγιο για λαθρεμπόρους των θαλασσών αλλά και πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με εξαιρετικά χαμηλή απόδοση και πλημμελή συστήματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τα διεθνή ΜΜΕ και οι διεθνείς οργανισμοί είχαν κατά καιρούς επισημάνει την “άναρχη ανομία” που επικρατούσε σε πολλά πλοία που είχαν νηολογηθεί στο συγκεκριμένο νηολόγιο, καθιστώντας την σε πολλά PSC στη μαύρη λίστα και στις τελευταίες θέσεις των ετήσιων επιθεωρήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ