
Οι ημέρες της ανομίας στις διεθνείς θάλασσες για όσους χρησιμοποιούσαν τη σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης φαίνεται ότι τελείωσαν αφού αξιωματούχοι στην κυβέρνηση της Πνομ Πενχ ανακοίνωσαν και επίσημα ότι καμία αλλοδαπή πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν θα μπορεί να εγγράψει τα πλοία της σε οποιοδήποτε νηολόγιο της χώρας.
Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ οι διπλωματικές αρχές αλλά και τα διεθνή όργανα της ναυτιλίας έχουν ήδη ενημερωθεί ότι πλέον ανακαλούνται όλες οι άδεις και οι εγγραφές αλλοδαπών πλοίων εγγεγραμμένα στο ειδικό νηολόγιο- σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι όλες οι διωκτικές και ελεγκτικές αρχές στα λιμάνια του κόσμου θα πρέπει πλέον να θεωρούν ως παράνομα όσα “αλλοδαπά” πλοία φέρουν τη συγκεκριμένη σημαία.
“Ο λόγος που σταματάμε τη λειτουργία του νηολογίου- σημαίας ευκαιρίας ήταν επειδή δεν ήταν προς όφελος της χώρας. Θέλουμε την Καμπότζη να ελέγχει τα δικά της πλοία”, δήλωσε ο Chan Dara, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών.
Η σημαία ευκαιρίας της Καμπότζης υπήρξε τα τελευταία χρόνια ένα “ασφαλές” καταφύγιο για λαθρεμπόρους των θαλασσών αλλά και πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με εξαιρετικά χαμηλή απόδοση και πλημμελή συστήματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τα διεθνή ΜΜΕ και οι διεθνείς οργανισμοί είχαν κατά καιρούς επισημάνει την “άναρχη ανομία” που επικρατούσε σε πολλά πλοία που είχαν νηολογηθεί στο συγκεκριμένο νηολόγιο, καθιστώντας την σε πολλά PSC στη μαύρη λίστα και στις τελευταίες θέσεις των ετήσιων επιθεωρήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ