
Για πρώτη φορά μετά τη σοβιετική εποχή αποφασίζεται η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα πλέουν στα νερά του Βόλγα αλλά και της Κασπίας Θάλασσας.
Συγκεκριμένα, στο Αστραχάν και στα ναυπηγεία «Lotos», που ανήκουν στα ρωσικά κρατικά ναυπηγεία JSC United Shipbuilding Corporation (USC) και βρίσκονται στις εκβολές του Βόλγα στην Κασπία, καθώς και στην πόλη της Νίζνα της κεντρικής Ρωσίας στο ναυπηγείο «Krasnoye Sormovo», που και αυτό βρίσκεται στις όχθες του Βόλγα, θα ξεκινήσουν μέσα στον Αύγουστο οι εργασίες κατασκευής δύο κρουαζιερόπλοιων, ειδικά σχεδιασμένων για πλόες στα νερά του μεγαλύτερου ποταμού της Ευρώπης, του Βόλγα, αλλά και της μεγαλύτερης λίμνης του κόσμου, της Κασπίας.
Προς το παρόν έχουν γίνει γνωστά μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στο κρουαζιερόπλοιο που θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία «Lotos». Συγκεκριμένα, το νέο πλοίο θα έχει τέσσερα καταστρώματα, μήκος που θα φτάνει τα 141 μέτρα και πλάτος τα 16,5, ενώ θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 300 επιβάτες. Το κόστος κατασκευής του εκτιμάται πως θα αγγίξει τα περίπου $ 40 εκατ., ενώ αναμένεται να παραδοθεί το 2019 στην εταιρεία «Moscow River Shipping Company».
Να σημειωθεί, ότι η JSC United Shipbuilding Corporation, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στη Ρωσία αντιπροσωπεύοντας το 80% της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τα σχέδιά της περί ναυπήγησης του κρουαζιερόπλοιου κατά την διάρκεια του 6ου Διεθνούς Φόρουμ «Marine Industry of Russia», που έλαβε χώρα στη Μόσχα τον περασμένο Μάιο.
H Κασπία τα τελευταίο χρόνια αρχίζει και αναδεικνύεται σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές αλλά και για ολιγοήμερες κρουαζιέρες τόσο για τους Ρώσους, όσο και για τους κατοίκους του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν, αν και τα λιγοστά πλοία που εκτελούν δρομολόγια είναι μεγάλης ηλικίας και χρήζουν άμεσης αντικατάστασης. Μάλιστα, το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Κασπία είναι τόσο μεγάλο, που πολλοί επιλέγουν ακόμα και την καμπίνα ενός φορτηγού πλοίου για να διασχίσουν την Κασπία από το Μπακού προς το λιμάνι Ακτάου του Καζακστάν.
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Κασπία έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εκεί στοχεύει η «Moscow River Shipping Company» αποφασίζοντας να κατασκευάσει νέα πολυτελή κρουαζιερόπλοια. Και φαίνεται πως θα κερδίσει το στοίχημα της αναβίωσης της κρουαζιέρας στη μεγαλύτερη λίμνη του κόσμου.
Φωτό: flickr.com/ syaolyao cska
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ