
O ρωσικός ενεργειακός γίγαντας και μεγαλύτερος παραγωγός φυσικού αερίου στον κόσμο Gazprom ανακοίνωσε σημαντική μείωση των καθαρών κερδών κατά 5,2% για το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η μείωση αποδίδεται στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων της Gazprom όσο βεβαίως και στη μείωση των διεθνών τιμών των καυσίμων, που συνδέονται σε ορισμένα συμβόλαια με τις τιμές του εξαγώγιμου φυσικού αερίου.
Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε € 4,99 δις από τα 5,27 δις που είχαν καταγραφεί το πρώτο τρίμηνο του 2015. Από την άλλη, να σημειωθεί ότι τα συνολικά έσοδα της Gazprom αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 5,4% αγγίζοντας τα € 24 δις.
Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που η Gazprom προώθησε προς την προσοδοφόρα ευρωπαϊκή αγορά, αύξηση που άγγιξε το 49% φτάνοντας τα 58,1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Βέβαια, παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων φυσικού αερίου στην Ευρώπη, τα έσοδα που προήλθαν από αυτές κατέγραψαν σε σχέση με το 2015 αύξηση μόλις κατά 22%, καθώς η μέση τιμή πώλησης του αερίου μειώθηκε σημαντικά. Αντιθέτως, μικρή αύξηση παρουσίασαν τα έσοδα της εταιρείας από πώληση φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά της Ρωσίας κατά 2%, φτάνοντας τα συνολικά € 4,07 δις, μολονότι ο όγκος των πωλήσεων κατέγραψε πτώση κατά 6%.
Έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί ότι η μέση τιμή εξαγωγής φυσικού αερίου της εταιρείας τον περασμένο Ιούνιο ήταν η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί από το 2007, ενώ εκτιμάται ότι ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας θα προβεί σε μείωση της παραγωγής του για εφέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς η κατανάλωση και ζήτηση για φυσικό αέριο εμφανίζει μεγάλη υποχώρηση σε Ρωσία και Ουκρανία.
Φωτό: flickr.com/greg westfall
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ