
Παρά το διεθνές ενδιαφέρον για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που διεξάγονται στο Ρίο, η κυβέρνηση της Βραζιλίας φαίνεται να αντιμετωπίζει με εκνευρισμό τις εξελίξεις μετά τα γνωστά οικονομικά σκάνδαλα των προηγούμενων ετών. Ωστόσο, η βιομηχανική παραγωγή της χώρας για τέταρτο συνεχόμενο μήνα αυξήθηκε κατά 1,1% τον Ιούνιο, σύμφωνα με το Brazilian Institute of Geography and Statistics (IBGE).
Σημειώνεται πως κατά το μήνα Ιούνιο, η παραγωγή αυξήθηκε σε 18 από τους 24 βιομηχανικούς κλάδους της χώρας, ενώ τα υψηλότερα ποσοστά παρουσιάστηκαν στη βιομηχανία των δερμάτινων ειδών και της υπόδησης (10,8%), στη βιομηχανία των αυτοκινήτων (8,4%) και στα κλωστοϋφαντουργία (9,8%).
Σε αντίθεση, με μείωση της παραγωγής ήρθαν αντιμέτωποι έξι κλάδοι της βιομηχανίας και ιδιαίτερα ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών (-2,6%) και τα ο κλάδος παραγωγής προϊόντων χαρτιού (-2%).
Επισημαίνεται πως παρά τις έντονες προσπάθειες για την επαναφορά της βραζιλιάνικης οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η βιομηχανική παραγωγή σημείωσε τον Ιούνιο μείωση της τάξης του 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2015.
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη και πολυπληθέστερη χώρα της Λατινικής Αμερικής και η οποία εντάθηκε σημαντικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αίτιο της κρίσης είναι η πολιτική αστάθεια η οποία προκλήθηκε από την αποπομπή της προέδρου της Βραζιλίας Ντίλμα Ρουσέφ, μετά τα νέα στοιχεία για το γνωστό σκάνδαλο διαφθοράς στην κρατική εταιρεία πετρελαίου Petrobras, τα οποία ήρθαν στη δημοσιότητα τον περασμένο Απρίλιο και Μάιο.
Σύμφωνα με έκθεση του βραζιλιανικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Οικονομικής Έρευνας (IPEA) η οποία δημοσιεύθηκε νωρίτερα τον Ιούλιο, προβλέπεται περαιτέρω ύφεση και ενίσχυση της κρίσης που μαστίζει την Βραζιλία και δημιούργησε τη χειρότερη οικονομική επίδοση της χώρας τα τελευταία 25 χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ