
Τα περιστατικά πειρατείας καθώς και ένοπλης ληστείας στην θάλασσα έχουν καταγράψει σημαντική μείωση φτάνοντας τα χαμηλά επίπεδα του 1995, μολονότι έχουν αυξηθεί τα περιστατικά απαγωγών στα ανοικτά της δυτικής Αφρικής, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποίησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB).
Όπως προκύπτει, λοιπόν, από την έκθεση του ΙΜΒ σχετικά με την πειρατεία σε παγκόσμιο επίπεδο, τα πειρατικά περιστατικά που έχουν καταγραφεί κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανέρχονται σε 98, όταν κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2015 είχαν καταγραφεί 134. Έχει ενδιαφέρον ότι όταν το 2010 και το 2003 η πειρατεία είχε σημειώσει έξαρση, τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων που είχε καταγράψει ο ΙΜΒ έφταναν τα 445 ανά έτος.
Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου κατέγραψαν 72 πλοία στα οποία πραγματοποιήθηκε επιβίβαση πειρατικών ομάδων, πέντε πειρατείες, 12 αποτυχημένες πειρατικές επιθέσεις, ενώ συνολικά εννέα πλοία δέχθηκαν τα πυρά των πειρατών. Επίσης, 64 είναι τα μέλη των πληρωμάτων που κρατήθηκαν όμηροι, με τον αριθμό την αντίστοιχη περίοδο του 2015 να φτάνει τους 250 ναυτικούς.
Για τον διευθυντή του ΙΜΒ, Pottengal Mukundan, «η μείωση εμφάνισης των περιστατικών πειρατείας είναι ενθαρρυντικό νέο», ενώ για τον ίδιο οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτά τα καλά αποτελέσματα οφείλονται στη βελτίωση της επιτήρησης και των συνθηκών ασφάλειας στις θάλασσες και τα λιμάνια της Ινδονησίας αλλά και στις επιτυχημένες επιχειρήσεις εναντίον των Σομαλών πειρατών στα ανοικτά της ανατολικής Αφρικής.
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, σημειώνει ο διευθυντής του ΙΜΒ, «τα πληρώματα των πλοίων πρέπει να παραμένουν σε επαγρύπνηση, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά ως προς τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας αλλά και να αναφέρουν στις τοπικές και διεθνείς αρχές όλες τις επιθέσεις, καθώς η απειλή της πειρατεία παραμένει ισχυρή, ιδιαίτερα στα ανοικτά της Σομαλίας και στον Κόλπο της Γουινέας».
Φωτό: http://www.reederverband.de/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ