
Η μία μετά την άλλη, μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ακυρώνουν τις προσεγγίσεις τους σε τουρκικά λιμάνια, καθώς μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα των τελευταίων μηνών στην Κωνσταντινούπολη ήρθε να προστεθεί και η μεγάλη αστάθεια στην χώρα λόγω του αποτυχημένου πραξικοπήματος.
Έτσι, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως οι Celebrity Cruises, Cunard, Princess Cruises, Seabourn, Silversea, και Windstar είχαν προχωρήσει σε ακύρωση των προσεγγίσεών τους στην Κωνσταντινούπολη, τα τελευταία γεγονότα που σχετίζονται με το πραξικόπημα οδήγησαν και άλλες εταιρείες να αφαιρέσουν όχι μόνο την Κωνσταντινούπολη αλλά και άλλα τουρκικά λιμάνια από τα δρομολόγιά τους, όπως η Royal Caribbean, η Carnival Cruise Line ακόμα και η Uniworld Boutique River Cruise Collection, επέλεξε να βγάλει την Κωνσταντινούπολη ως εναρκτήριο λιμένα και να ξεκινήσει από την Κωστάντζα τις κρουαζιέρες της στον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα.
Επιπλέον, ακόμα και οι προσεγγίσεις στο Κουσάντασι έχουν αντικατασταθεί από άλλους προορισμούς σε Αιγαίο και Ιόνιο, ενώ η Celebrity ακύρωσε προσέγγιση στο Μπόντρουμ αντικαθιστώντας το με επίσκεψη στη Σικελία.
Για τις περισσότερες εταιρείες η ακύρωση των προσεγγίσεων στην Τουρκία εκτείνεται χρονικά μέχρι και τα τέλη Αυγούστου, αν και σε κάθε περίπτωση θα εξεταστούν και τότε εκ νέου οι συνθήκες ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών.
Οι ελληνικοί προορισμοί που αναδεικνύονται ως προτιμητέοι προς αντικατάσταση των τουρκικών είναι η Σάμος, η Χίος, ο Πειραιάς, τα Χανιά, το Κατάκολο και πρωτίστως η Ρόδος, ενώ και η Κέρκυρα μοιάζει να μπαίνει στα πλάνα των εταιρειών ως εναλλακτικός προορισμός με δεκαπέντε νέα κρουαζιερόπλοια να εκτιμάται πως θα δέσουν στην Κέρκυρα, πέραν των προγραμματισμένων, λόγω της νέας τουρκικής κρίσης.
Σε ό,τι αφορά την Ρόδο να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα το «Queen Victoria» της Cunard Line δεν επισκέφτηκε τη Μαρμαρίδα αλλά έμεινε δεμένο στο λιμάνι της Ρόδου, με τους περίπου 2.000 επιβάτες του να δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένη με την επίσκεψη στην Ρόδο αντί της Τουρκίας.
Βέβαια, εάν το κλίμα στην Τουρκία παραμείνει ασταθές υπάρχει ο κίνδυνος να επηρεαστούν και τα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Οι επόμενες λίγες εβδομάδες σίγουρα θα δείξουν το πως θα κινηθεί η αγορά.
Φωτό: flickr.com/d0gwalker
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ