
															Φρένο στην πτώση της τιμής του χάλυβα και περαιτέρω ενίσχυση των εγχώριων βιομηχανιών φαίνεται πως επιχειρεί να βάλει η Ινδία, μέσω της επιβολής δασμών στην εισαγωγή του εν λόγω εμπορεύματος μέχρι το 2018.
Το συγκεκριμένο μέτρο φαίνεται να προκύπτει από την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του εισαγώμενου χάλυβα, οι εισαγωγές του οποία άγγιξαν για το 2015-2016 τους 11,2 εκ. τόνους, με την Κίνα να είναι ο μεγάλος “χαμένος” ως η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα του εν λόγω εμπορεύματος στον κόσμο (50% της παγκόσμιας προσφοράς), ακολουθούμενη από την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, στόχος του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντα Μόντι, είναι η ενίσχυση της βιομηχανίας χάλυβα στην Ινδία, η οποία δέχονταν έως τώρα σημαντικό πλήγμα από τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του κινεζικού χάλυβα, καθώς και η μείωση της εξάρτησης της Ινδίας από τις εισαγωγές. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του ινδικού Υπουργείου Χάλυβα, με τα συγκεκριμένα μέτρα, η παραγωγή χάλυβα στην Ινδία αναμένεται να ξεπεράσει τους 300 εκ. τονους το 2025, σε σχέση με τους 110 εκ. τόνους σήμερα.
Ως μια αναπτυσσόμενη οικονομία, η οποία επενδύει σε σιδηροδρομικά δίκτυα, ενέργεια και κατασκευές, η Ινδία πρόκειται σύμφωνα με εκτιμήσεις να καταστεί μια από τις δέκα μεγαλύτερες χώρες σε κατανάλωση χάλυβα. Σύμφωνα μάλιστα με την Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα (World Steel Association), η κατανάλωση σιδήρου στην Ινδία αναμένεται να αγγίξει τους 210 εκ. τόνους το 2025, από τους 90 εκ. τόνους σήμερα.
Με την κατανάλωση χάλυβα να αποτελεί ένα σημαντικό δείκτη για την ανάπτυξη μιας οικονομίας, είναι πλέον σαφές το σχέδιο της ινδικής κυβέρνησης να καταστήσει τις εγχώριες βιομηχανίες αρκετά ισχυρές, ώστε να τροφοδοτήσουν τις ανάγκες της χώρας στο μέλλον και να εξάγουν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα – τακτική παρόμοια με αυτή που εφαρμόζει και η Κίνα.
Η Κίνα εξακολουθώντας να προσφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις στους εξαγωγείς χάλυβα αποβλέπει στη στήριξη της εξαιρετικά δύσκολης αναδιοργάνωσης του κλάδου, κατηγορώντας την Ινδία για προστατευτισμό, ο οποίος μπορεί να επιφέρει βραχυχρόνια ευημερία, θα προκαλέσει όμως σημαντικές ζημιές στην ανταγωνιστικότητα της χώρας στο μέλλον. Κινέζοι αξιωματούχοι μάλιστα επιχειρούν να αποθαρρύνουν την πράξη της κυβέρνησης αναφέροντας πως η βιομηχανία χάλυβα απαιτεί ιδιαίτερα μεγάλες, κρατικές επενδύσεις που είναι αμφίβολο κατά πόσο μια χώρα θα μπορούσε να πραγματοποιήσει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ