
Φρένο στην πτώση της τιμής του χάλυβα και περαιτέρω ενίσχυση των εγχώριων βιομηχανιών φαίνεται πως επιχειρεί να βάλει η Ινδία, μέσω της επιβολής δασμών στην εισαγωγή του εν λόγω εμπορεύματος μέχρι το 2018.
Το συγκεκριμένο μέτρο φαίνεται να προκύπτει από την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του εισαγώμενου χάλυβα, οι εισαγωγές του οποία άγγιξαν για το 2015-2016 τους 11,2 εκ. τόνους, με την Κίνα να είναι ο μεγάλος “χαμένος” ως η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα του εν λόγω εμπορεύματος στον κόσμο (50% της παγκόσμιας προσφοράς), ακολουθούμενη από την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, στόχος του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντα Μόντι, είναι η ενίσχυση της βιομηχανίας χάλυβα στην Ινδία, η οποία δέχονταν έως τώρα σημαντικό πλήγμα από τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του κινεζικού χάλυβα, καθώς και η μείωση της εξάρτησης της Ινδίας από τις εισαγωγές. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του ινδικού Υπουργείου Χάλυβα, με τα συγκεκριμένα μέτρα, η παραγωγή χάλυβα στην Ινδία αναμένεται να ξεπεράσει τους 300 εκ. τονους το 2025, σε σχέση με τους 110 εκ. τόνους σήμερα.
Ως μια αναπτυσσόμενη οικονομία, η οποία επενδύει σε σιδηροδρομικά δίκτυα, ενέργεια και κατασκευές, η Ινδία πρόκειται σύμφωνα με εκτιμήσεις να καταστεί μια από τις δέκα μεγαλύτερες χώρες σε κατανάλωση χάλυβα. Σύμφωνα μάλιστα με την Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα (World Steel Association), η κατανάλωση σιδήρου στην Ινδία αναμένεται να αγγίξει τους 210 εκ. τόνους το 2025, από τους 90 εκ. τόνους σήμερα.
Με την κατανάλωση χάλυβα να αποτελεί ένα σημαντικό δείκτη για την ανάπτυξη μιας οικονομίας, είναι πλέον σαφές το σχέδιο της ινδικής κυβέρνησης να καταστήσει τις εγχώριες βιομηχανίες αρκετά ισχυρές, ώστε να τροφοδοτήσουν τις ανάγκες της χώρας στο μέλλον και να εξάγουν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα – τακτική παρόμοια με αυτή που εφαρμόζει και η Κίνα.
Η Κίνα εξακολουθώντας να προσφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις στους εξαγωγείς χάλυβα αποβλέπει στη στήριξη της εξαιρετικά δύσκολης αναδιοργάνωσης του κλάδου, κατηγορώντας την Ινδία για προστατευτισμό, ο οποίος μπορεί να επιφέρει βραχυχρόνια ευημερία, θα προκαλέσει όμως σημαντικές ζημιές στην ανταγωνιστικότητα της χώρας στο μέλλον. Κινέζοι αξιωματούχοι μάλιστα επιχειρούν να αποθαρρύνουν την πράξη της κυβέρνησης αναφέροντας πως η βιομηχανία χάλυβα απαιτεί ιδιαίτερα μεγάλες, κρατικές επενδύσεις που είναι αμφίβολο κατά πόσο μια χώρα θα μπορούσε να πραγματοποιήσει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ