
															Με επίσημη ανακοίνωσή της, η παραγωγός LNG Qatargas ενημερώνει ότι έχει προχωρήσει στη σύναψη μίας μακροχρόνιας Σύμβασης Αγοράς και Πώλησης (SPA) με την Global Energy Infrastructure Limited (GEIL) για την προμήθεια 1,3 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου προς το Πακιστάν σε ετήσια βάση και μία διάρκεια 20 ετών, με την δυνατότητα αύξησης του εξαγόμενου LNG στα επίπεδα των 2,3 εκατ. τόνων.
Το LNG θα παρέχεται στο Πακιστάν από τη μονάδα Qatargas 2, που αποτελεί μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ExxonMobil και της Total, και η οποία άρχισε την παραγωγή της το 2009.
Το πρώτο φορτίο αναμένεται να παραδοθεί στο Πακιστάν το 2018 από ναυλωμένα από την Qatargas πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex».
Ο Saad Sherida Al-Kaabi, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Qatargas, με αφορμή τη συμφωνία δήλωσε «Είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι μπορούμε να στηρίξουμε χώρες που επιθυμούν να ενισχύσουν την ενεργειακή τους ασφάλεια. Αυτή η νέα συμφωνία έρχεται να ενισχύσει την εμπιστοσύνη μας στο Πακιστάν ως μία σημαντική αγορά ενέργειας με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές».
Πέραν, όμως, του Πακιστάν η Qatargas υπέγραψε και μία συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εμπορίας Ενέργειας (RWE Supply & Trading – RWEST) για την παράδοση σε ετήσια βάση ποσότητας LNG 1,1 εκατ. τόνων στην βορειοδυτική Ευρώπη και για μία περίοδο επτάμιση ετών.
Όπως και στην περίπτωση του Πακιστάν η μεταφορά έχει προγραμματιστεί να γίνει με ναυλωμένα από την Qatargas πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex», που έχουν μήκος 315 και πλάτος 50 μέτρα και χωρητικότητα που φτάνει τα 210.100 έως 217.000 m3.
Τα φορτία προς την δυτική Ευρώπη θα παρέχονται από την εγκατάσταση Qatargas 3, μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ConocoPhillips και της Mitsui & Co. Ltd.
Φωτό: flickr.com/QATARGAS/Ship Construction (Q-Flex and Q-Max) at SHI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στη σημαντική πρόοδο που έχει πετύχει η INTERCARGO, προάγοντας την ασφάλεια και την περιβαλλοντική ευθύνη και ταυτόχρονα αποτελώντας τη φωνή των πλοιοκτητών ξηρού φορτίου…

Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ