
Η γαλλική εταιρεία CMA CGM, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αποφάσισε να καταστήσει την Τζαμάικα ως τον στρατηγικό της κόμβο στην Καραϊβική και να μετατρέψει το λιμένα του Κίνγκστον, την πρωτεύουσα της Τζαμάικα, σε ένα από τα πέντε σημαντικότερα λιμάνια όλης της Καραϊβικής.
Συγκεκριμένα η CMA CGM θέλει να αποτελέσει το Κίνγκστον τον κύριο λιμένα μεταφόρτωσης των εμπορευμάτων που διακινεί προς την περιοχή των ΗΠΑ και της Λατινικής Αμερικής και κυρίως προς τους λιμένες στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, τον Κόλπο του Μεξικού, τις νήσους της Καραϊβικής και την βόρεια Βραζιλία.
Η ανακοίνωση της εταιρείας έρχεται μετά τη συμφωνία που πέτυχε τον περασμένο Απρίλιο για την τριακονταετή παραχώρηση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Κίνγκστον, αλλά και μετά το άνοιγμα της νέας Διώρυγας του Παναμά την περασμένη Κυριακή.
Μάλιστα, ο Luc Portier, ο Διευθυντής του τομέα Μελετών, Έργων και Ανάπτυξης της εταιρείας, δήλωσε ότι η νέα Διώρυγα του Παναμά θα φέρει νέες «ευκαιρίες για το παγκόσμιο εμπόριο» και ότι «τα έργα εκσυγχρονισμού του λιμένα του Κίνγκστον που σχεδιάζει η CMA CGM θα επιτρέψουν στα μεγαλύτερα πλοία του ομίλου να επιχειρούν στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, επιτρέποντας να καταστεί η Τζαμάικα σε κόμβο μεταφόρτωσης των εμπορευμάτων που διακινούμε».
Να σημειωθεί ότι η CMA CGM σχεδιάζει να ενισχύσει σημαντικά την ετήσια παραγωγική ικανότητα του τερματικού σταθμού, έτσι ώστε αυτή να αγγίξει τα 3,6 εκατομμύρια TEUs με την προσθήκη 14 γερανογεφυρών καθώς και νέων αυτοκινούμενων λιμενικών γερανών αλλά και νέου μηχανολογικού εξοπλισμού διαχείρισης προαύλιου χώρου.
Φωτό: www.cma-cgm.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ