
Τα πέντε βορειογερμανικά ομόσπονδα κρατίδια, από τους 20 θαλάσσιους λιμένες των οποίων διακινούνται περισσότεροι από 300 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων και περίπου 10,5 εκατομμύρια επιβάτες, εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους για τα εμπόδια που τίθενται ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη των λιμένων τους.
«Η γραφειοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδρεύει στις Βρυξέλλες θεσμοθετεί συνεχώς μέτρα, που καθιστούν την επέκταση των λιμένων μία δύσκολα διαχειρίσιμη πρόκληση». Αυτό τόνισε σε δηλώσεις της η Daniela Behrens μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (SPD) και υφυπουργός στο Υπουργείο Οικονομικών της Κάτω Σαξονίας, στο περιθώριο ενός συνεδρίου που έλαβε χώρα στο λιμάνι του Βίζμαρ, την περασμένη εβδομάδα, σχετικά με τις προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των γερμανικών λιμένων.
Στην ίδια συνάντηση, ο Christian Pegel (SPD) Υπουργός Μεταφορών στο ομόσπονδο κρατίδιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανία, δήλωσε ότι ακόμα και έργα ύψους μέχρι και ενός εκατομμυρίου ευρώ πρέπει να έχουν την έγκριση των Βρυξελλών, ενώ στην περίπτωση που επιλεγεί η δημόσια δαπάνη για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι Βρυξέλλες έχουν ξεκαθαρίσει ότι κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί όχι ως χρηματοδότηση υποδομών, αλλά ως ενίσχυση σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Και, βεβαίως, το αποτέλεσμα είναι μία πλήρης ανάσχεση των σχεδίων για βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας.
Από την πλευρά του ο Σύμβουλος Επικρατείας και μέλος της Οικονομικής Αρχής του Αμβούργου, Rolf Bösinger, σημείωσε στην δική του παρέμβαση ότι υπάρχει ο κίνδυνος στο άμεσο μέλλον ακόμα και για απολύτως αναγκαία έργα, όπως αυτά της εκβάθυνσης της εισόδου του λιμένα του Αμβούργου, να τίθενται εμπόδια από τις Βρυξέλλες. Για αυτόν το λόγο ο υπουργός Οικονομίας του Σλέσβικ-Χόλσταϊν, Reinhard Meyer (SPD), μίλησε υπέρ της ανάγκης τα ποσά για υποστήριξη λιμενικών επενδύσεων, που θα πρέπει να εγκρίνονται από τις Βρυξέλλες, να ανέρχονται σε -κατ’ ελάχιστον- μερικές δεκάδες εκατομμύρια.
Αλλά κριτική ασκήθηκε και στην ίδια την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση του Βερολίνου, και συγκεκριμένα στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο σχεδιάζει να θεσπίσει αυστηρές ζώνες προστασίας στην Βόρεια και την Βαλτική Θάλασσα. Κάτι, όμως, που οι αρχές των πέντε βορειογερμανικών ομόσπονδων κρατιδίων θεωρούν ότι θα οδηγήσει σε μεγάλους περιορισμούς όσον αφορά τη ναυτιλία, την αιολική ενέργεια και την αλιεία.
Φωτό: flickr.com/Shane Valle
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ