
Τα πέντε βορειογερμανικά ομόσπονδα κρατίδια, από τους 20 θαλάσσιους λιμένες των οποίων διακινούνται περισσότεροι από 300 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων και περίπου 10,5 εκατομμύρια επιβάτες, εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους για τα εμπόδια που τίθενται ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη των λιμένων τους.
«Η γραφειοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδρεύει στις Βρυξέλλες θεσμοθετεί συνεχώς μέτρα, που καθιστούν την επέκταση των λιμένων μία δύσκολα διαχειρίσιμη πρόκληση». Αυτό τόνισε σε δηλώσεις της η Daniela Behrens μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (SPD) και υφυπουργός στο Υπουργείο Οικονομικών της Κάτω Σαξονίας, στο περιθώριο ενός συνεδρίου που έλαβε χώρα στο λιμάνι του Βίζμαρ, την περασμένη εβδομάδα, σχετικά με τις προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των γερμανικών λιμένων.
Στην ίδια συνάντηση, ο Christian Pegel (SPD) Υπουργός Μεταφορών στο ομόσπονδο κρατίδιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανία, δήλωσε ότι ακόμα και έργα ύψους μέχρι και ενός εκατομμυρίου ευρώ πρέπει να έχουν την έγκριση των Βρυξελλών, ενώ στην περίπτωση που επιλεγεί η δημόσια δαπάνη για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι Βρυξέλλες έχουν ξεκαθαρίσει ότι κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί όχι ως χρηματοδότηση υποδομών, αλλά ως ενίσχυση σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Και, βεβαίως, το αποτέλεσμα είναι μία πλήρης ανάσχεση των σχεδίων για βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας.
Από την πλευρά του ο Σύμβουλος Επικρατείας και μέλος της Οικονομικής Αρχής του Αμβούργου, Rolf Bösinger, σημείωσε στην δική του παρέμβαση ότι υπάρχει ο κίνδυνος στο άμεσο μέλλον ακόμα και για απολύτως αναγκαία έργα, όπως αυτά της εκβάθυνσης της εισόδου του λιμένα του Αμβούργου, να τίθενται εμπόδια από τις Βρυξέλλες. Για αυτόν το λόγο ο υπουργός Οικονομίας του Σλέσβικ-Χόλσταϊν, Reinhard Meyer (SPD), μίλησε υπέρ της ανάγκης τα ποσά για υποστήριξη λιμενικών επενδύσεων, που θα πρέπει να εγκρίνονται από τις Βρυξέλλες, να ανέρχονται σε -κατ’ ελάχιστον- μερικές δεκάδες εκατομμύρια.
Αλλά κριτική ασκήθηκε και στην ίδια την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση του Βερολίνου, και συγκεκριμένα στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο σχεδιάζει να θεσπίσει αυστηρές ζώνες προστασίας στην Βόρεια και την Βαλτική Θάλασσα. Κάτι, όμως, που οι αρχές των πέντε βορειογερμανικών ομόσπονδων κρατιδίων θεωρούν ότι θα οδηγήσει σε μεγάλους περιορισμούς όσον αφορά τη ναυτιλία, την αιολική ενέργεια και την αλιεία.
Φωτό: flickr.com/Shane Valle
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ