
Τα πέντε βορειογερμανικά ομόσπονδα κρατίδια, από τους 20 θαλάσσιους λιμένες των οποίων διακινούνται περισσότεροι από 300 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων και περίπου 10,5 εκατομμύρια επιβάτες, εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους για τα εμπόδια που τίθενται ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη των λιμένων τους.
«Η γραφειοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδρεύει στις Βρυξέλλες θεσμοθετεί συνεχώς μέτρα, που καθιστούν την επέκταση των λιμένων μία δύσκολα διαχειρίσιμη πρόκληση». Αυτό τόνισε σε δηλώσεις της η Daniela Behrens μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (SPD) και υφυπουργός στο Υπουργείο Οικονομικών της Κάτω Σαξονίας, στο περιθώριο ενός συνεδρίου που έλαβε χώρα στο λιμάνι του Βίζμαρ, την περασμένη εβδομάδα, σχετικά με τις προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των γερμανικών λιμένων.
Στην ίδια συνάντηση, ο Christian Pegel (SPD) Υπουργός Μεταφορών στο ομόσπονδο κρατίδιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανία, δήλωσε ότι ακόμα και έργα ύψους μέχρι και ενός εκατομμυρίου ευρώ πρέπει να έχουν την έγκριση των Βρυξελλών, ενώ στην περίπτωση που επιλεγεί η δημόσια δαπάνη για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, οι Βρυξέλλες έχουν ξεκαθαρίσει ότι κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί όχι ως χρηματοδότηση υποδομών, αλλά ως ενίσχυση σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Και, βεβαίως, το αποτέλεσμα είναι μία πλήρης ανάσχεση των σχεδίων για βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας.
Από την πλευρά του ο Σύμβουλος Επικρατείας και μέλος της Οικονομικής Αρχής του Αμβούργου, Rolf Bösinger, σημείωσε στην δική του παρέμβαση ότι υπάρχει ο κίνδυνος στο άμεσο μέλλον ακόμα και για απολύτως αναγκαία έργα, όπως αυτά της εκβάθυνσης της εισόδου του λιμένα του Αμβούργου, να τίθενται εμπόδια από τις Βρυξέλλες. Για αυτόν το λόγο ο υπουργός Οικονομίας του Σλέσβικ-Χόλσταϊν, Reinhard Meyer (SPD), μίλησε υπέρ της ανάγκης τα ποσά για υποστήριξη λιμενικών επενδύσεων, που θα πρέπει να εγκρίνονται από τις Βρυξέλλες, να ανέρχονται σε -κατ’ ελάχιστον- μερικές δεκάδες εκατομμύρια.
Αλλά κριτική ασκήθηκε και στην ίδια την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση του Βερολίνου, και συγκεκριμένα στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο σχεδιάζει να θεσπίσει αυστηρές ζώνες προστασίας στην Βόρεια και την Βαλτική Θάλασσα. Κάτι, όμως, που οι αρχές των πέντε βορειογερμανικών ομόσπονδων κρατιδίων θεωρούν ότι θα οδηγήσει σε μεγάλους περιορισμούς όσον αφορά τη ναυτιλία, την αιολική ενέργεια και την αλιεία.
Φωτό: flickr.com/Shane Valle
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ