
«Πιστεύουμε ότι η ναυτιλία, μαζί με όλους τους άλλους βιομηχανικούς κλάδους, πρέπει να αποτελέσει μέρος της λύσης για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη, με δεδομένο ότι η ναυτιλία συμμετέχει με την δράση της σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα». Αυτά ήταν τα λόγια του πρόεδρου της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA), κ. Niels Smedegaard, κατά την διάρκεια του συμποσίου που έλαβε χώρα την Τρίτη 21 Ιουνίου στην Αμβέρσα, με θέμα την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ο κ. Smedegaard δήλωσε με έμφαση ότι ο γενικός στόχος πρέπει να είναι, σε κάθε περίπτωση, μία παγκόσμια συμφωνία που θα αφορά στον έλεγχο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, στόχος πάνω στον οποίο ήδη εργάζεται ο ΙΜΟ. Από την άλλη, στην ομιλία, του εξήρε και τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ληφθεί από την ΕΕ και κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο της ναυτιλίας, υιοθετώντας κανονισμούς για την παρακολούθηση, υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση των εκπομπών από τα πλοία.
«Η προσοχή μας» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας «πρέπει από εδώ και πέρα να επικεντρωθεί στην ορθή εφαρμογή του κανονισμού MRV (Monitoring, Reporting and Verification) και να διασφαλιστεί ότι ο κανονισμός θα ευθυγραμμίζεται με το σύστημα συλλογής δεδομένων του ΙΜΟ, το οποίο θα επισημοποιηθεί τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα καλύπτεται από ένα ενιαίο σύστημα, με αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να χρειάζεται διπλή γραφειοκρατική δουλειά».
Τέλος, σημείωσε ότι ορθά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε συμπεριέλαβε τη ναυτιλία στην τρέχουσα αναθεώρηση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ΣΕΔΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και επισήμανε ότι αυτή η απόφαση έρχεται να αναγνωρίσει το γεγονός ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και εάν ληφθούν αποσπασματικά περιφερειακά μέτρα θα οδηγήσουν σε απορρύθμιση της ευρωπαϊκές ναυτιλιακές επιχειρήσεις -κυρίως του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων- και θα τις καταστήσουν μη ανταγωνιστικές.
Να σημειωθεί ότι το συμπόσιο της Αμβέρσας υπήρξε μία πρωτοβουλία της Ένωσης των Βέλγων Εφοπλιστών, σε συνεργασία με την ECSA και την Wärtsilä, με στόχο τη συνάντηση και συζήτηση μεταξύ πλοιοκτητών, κατασκευαστών κινητήρων, αντιπροσώπων ναυπηγείων, σχεδιαστών πλοίων, μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και εκπροσώπων λιμενικών αρχών θεμάτων που άπτονται των πολιτικών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Φωτό: flickr.com/Frans Berkelaar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ