
															
															Εκπρόσωποι ναυτιλιακών κρατών καθώς και αντιπρόσωποι της εργοδοσίας και των εργαζομένων από τον χώρο της Ναυτιλίας, συνεδρίασαν στο πλαίσιο της Συνόδου της Γενικής Συνδιάσκεψης Εργασίας της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILC) και ενέκριναν τροποποιήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006) με σκοπό την καλύτερη προστασία των ναυτικών εναντίον φαινομένων bullying,  παρενόχλησης και εκφοβισμού στα πλοία.
Οι προτάσεις για τις εν λόγω τροπολογίες, οι οποίες αφορούν συγκεκριμένα ζητήματα που απασχολούν έντονα τις σημερινές κοινωνίες, όπως το bullying, συζητήθηκαν λεπτομερώς στη Συνδιάσκεψη αν και σε προκαταρκτικό στάδιο είχαν εγκριθεί ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν «παρούσα» κατά την διάρκεια των αρχικών και μετέπειτα εντατικών συζητήσεων, ενώ μια σειρά διαβουλεύσεων με παρεμβάσεις από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, οργανώθηκαν με τα κράτη μέλη. Μάλιστα, αυτές οι διαβουλεύσεις βοήθησαν τους διεθνείς νομοθέτες να καταλήξουν σε σαφή  συμπεράσματα και συγκεκριμένες προτάσεις.
Οι νέες απαιτήσεις θα τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2018, εκτός και αν οι κυβερνήσεις που έχουν κυρώσει τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006, αντιδράσουν στις συγκεκριμένες προτάσεις.
Η Γενική Συνδιάσκεψη Εργασίας της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας υιοθέτησε, επίσης, και τροποποιήσεις με στόχο να καταστεί δυνατή η παράταση της ισχύος των πιστοποιητικών ναυτικής εργασίας και να ευθυγραμμιστούν τα έγγραφα ταυτότητας των ναυτικών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), όπως ήδη  χρησιμοποιούνται στα  ηλεκτρονικά διαβατήρια. Τα δεδομένα από την χρήση των εικόνων του προσώπου θα αποθηκεύονται σε ένα μικροτσίπ,  ενώ οι νέες τροποποιήσεις θα βοηθήσουν τους ναυτικούς ως προς την ευκολότερη άδεια εξόδου τους στη ξηρά, τη μετακίνησή τους αλλά και τον επαναπατρισμό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ