
«Θέλω τα λεφτά μου πίσω»! Αυτή ήταν η φράση που επαναλάμβανε συνεχώς ο δήμαρχος του Αμβούργου, σε ομιλία του σχετικά με την προοπτική συμμετοχής της πόλης του Αμβούργου σε πιθανή νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Hapag-Lloyd.
Και ο λόγος είναι ότι η εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου HGV, η οποία ανήκει στην πόλη του Αμβούργου, κατέγραψε στο κλείσιμο του 2015 σημαντική απομείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου της ύψους 176 εκατομμυρίων ευρώ. Η απομείωση, όπως τονίζει εκπρόσωπος της πόλης του Αμβούργου, οφείλεται στη σημαντική πτώση της τιμής της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd, η οποία ενώ είχε βρεθεί να αγγίζει πριν από μερικούς μήνες ακόμα και τα 41,22 ευρώ, πλέον κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, πέριξ των 18 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το Αμβούργο το 2008 και το 2012 είχε αγοράσει μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας αξίας άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τόσο να αποφευχθεί μία εξαγορά της εταιρείας από ξένο όμιλο όσο και να διασφαλιστεί ότι η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει στο Αμβούργο.
Μάλιστα, μετά από αρκετές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας αλλά και μία συγχώνευση με την εταιρεία της Χιλής Compañía Sud Americana de Vapores SA (CSAV), η πόλη του Αμβούργου είχε καταφέρει να διατηρεί ποσοστό 20,6% της εταιρείας, διατηρώντας την θέση του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της Hapag-Lloyd μετά την CSAV, που διαθέτει το 31,4% των μετοχών.
Όμως, το μέλλον για τη συμμετοχή της πόλης του Αμβούργου μέσω της εταιρείας HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd εμφανίζεται μάλλον δυσοίωνο. Και ο λόγος είναι ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας με την United Arab Shipping Company (UACL), θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της παρουσίας της HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο το στόχο του Αμβούργου να διατηρήσει τον έλεγχο των εξελίξεων σε αυτή την παραδοσιακή ναυτιλιακή εταιρεία της Γερμανίας.
Φωτό: flickr.com/Bert Knottenbeld
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ