
«Θέλω τα λεφτά μου πίσω»! Αυτή ήταν η φράση που επαναλάμβανε συνεχώς ο δήμαρχος του Αμβούργου, σε ομιλία του σχετικά με την προοπτική συμμετοχής της πόλης του Αμβούργου σε πιθανή νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Hapag-Lloyd.
Και ο λόγος είναι ότι η εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου HGV, η οποία ανήκει στην πόλη του Αμβούργου, κατέγραψε στο κλείσιμο του 2015 σημαντική απομείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου της ύψους 176 εκατομμυρίων ευρώ. Η απομείωση, όπως τονίζει εκπρόσωπος της πόλης του Αμβούργου, οφείλεται στη σημαντική πτώση της τιμής της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd, η οποία ενώ είχε βρεθεί να αγγίζει πριν από μερικούς μήνες ακόμα και τα 41,22 ευρώ, πλέον κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, πέριξ των 18 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το Αμβούργο το 2008 και το 2012 είχε αγοράσει μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας αξίας άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τόσο να αποφευχθεί μία εξαγορά της εταιρείας από ξένο όμιλο όσο και να διασφαλιστεί ότι η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει στο Αμβούργο.
Μάλιστα, μετά από αρκετές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας αλλά και μία συγχώνευση με την εταιρεία της Χιλής Compañía Sud Americana de Vapores SA (CSAV), η πόλη του Αμβούργου είχε καταφέρει να διατηρεί ποσοστό 20,6% της εταιρείας, διατηρώντας την θέση του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της Hapag-Lloyd μετά την CSAV, που διαθέτει το 31,4% των μετοχών.
Όμως, το μέλλον για τη συμμετοχή της πόλης του Αμβούργου μέσω της εταιρείας HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd εμφανίζεται μάλλον δυσοίωνο. Και ο λόγος είναι ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας με την United Arab Shipping Company (UACL), θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της παρουσίας της HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο το στόχο του Αμβούργου να διατηρήσει τον έλεγχο των εξελίξεων σε αυτή την παραδοσιακή ναυτιλιακή εταιρεία της Γερμανίας.
Φωτό: flickr.com/Bert Knottenbeld
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ