
«Θέλω τα λεφτά μου πίσω»! Αυτή ήταν η φράση που επαναλάμβανε συνεχώς ο δήμαρχος του Αμβούργου, σε ομιλία του σχετικά με την προοπτική συμμετοχής της πόλης του Αμβούργου σε πιθανή νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Hapag-Lloyd.
Και ο λόγος είναι ότι η εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου HGV, η οποία ανήκει στην πόλη του Αμβούργου, κατέγραψε στο κλείσιμο του 2015 σημαντική απομείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου της ύψους 176 εκατομμυρίων ευρώ. Η απομείωση, όπως τονίζει εκπρόσωπος της πόλης του Αμβούργου, οφείλεται στη σημαντική πτώση της τιμής της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd, η οποία ενώ είχε βρεθεί να αγγίζει πριν από μερικούς μήνες ακόμα και τα 41,22 ευρώ, πλέον κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, πέριξ των 18 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το Αμβούργο το 2008 και το 2012 είχε αγοράσει μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας αξίας άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τόσο να αποφευχθεί μία εξαγορά της εταιρείας από ξένο όμιλο όσο και να διασφαλιστεί ότι η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει στο Αμβούργο.
Μάλιστα, μετά από αρκετές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας αλλά και μία συγχώνευση με την εταιρεία της Χιλής Compañía Sud Americana de Vapores SA (CSAV), η πόλη του Αμβούργου είχε καταφέρει να διατηρεί ποσοστό 20,6% της εταιρείας, διατηρώντας την θέση του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της Hapag-Lloyd μετά την CSAV, που διαθέτει το 31,4% των μετοχών.
Όμως, το μέλλον για τη συμμετοχή της πόλης του Αμβούργου μέσω της εταιρείας HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd εμφανίζεται μάλλον δυσοίωνο. Και ο λόγος είναι ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας με την United Arab Shipping Company (UACL), θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της παρουσίας της HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο το στόχο του Αμβούργου να διατηρήσει τον έλεγχο των εξελίξεων σε αυτή την παραδοσιακή ναυτιλιακή εταιρεία της Γερμανίας.
Φωτό: flickr.com/Bert Knottenbeld
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ