
«Θέλω τα λεφτά μου πίσω»! Αυτή ήταν η φράση που επαναλάμβανε συνεχώς ο δήμαρχος του Αμβούργου, σε ομιλία του σχετικά με την προοπτική συμμετοχής της πόλης του Αμβούργου σε πιθανή νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Hapag-Lloyd.
Και ο λόγος είναι ότι η εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου HGV, η οποία ανήκει στην πόλη του Αμβούργου, κατέγραψε στο κλείσιμο του 2015 σημαντική απομείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου της ύψους 176 εκατομμυρίων ευρώ. Η απομείωση, όπως τονίζει εκπρόσωπος της πόλης του Αμβούργου, οφείλεται στη σημαντική πτώση της τιμής της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd, η οποία ενώ είχε βρεθεί να αγγίζει πριν από μερικούς μήνες ακόμα και τα 41,22 ευρώ, πλέον κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, πέριξ των 18 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το Αμβούργο το 2008 και το 2012 είχε αγοράσει μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας αξίας άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τόσο να αποφευχθεί μία εξαγορά της εταιρείας από ξένο όμιλο όσο και να διασφαλιστεί ότι η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει στο Αμβούργο.
Μάλιστα, μετά από αρκετές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας αλλά και μία συγχώνευση με την εταιρεία της Χιλής Compañía Sud Americana de Vapores SA (CSAV), η πόλη του Αμβούργου είχε καταφέρει να διατηρεί ποσοστό 20,6% της εταιρείας, διατηρώντας την θέση του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της Hapag-Lloyd μετά την CSAV, που διαθέτει το 31,4% των μετοχών.
Όμως, το μέλλον για τη συμμετοχή της πόλης του Αμβούργου μέσω της εταιρείας HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd εμφανίζεται μάλλον δυσοίωνο. Και ο λόγος είναι ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας με την United Arab Shipping Company (UACL), θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της παρουσίας της HGV στο μετοχικό κεφάλαιο της Hapag-Lloyd, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο το στόχο του Αμβούργου να διατηρήσει τον έλεγχο των εξελίξεων σε αυτή την παραδοσιακή ναυτιλιακή εταιρεία της Γερμανίας.
Φωτό: flickr.com/Bert Knottenbeld
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ