
Επιστολή προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς απέστειλε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με θέμα τις απεργίες λιμενεργατών στον λιμένα Πειραιά.
Στην επιστολή η Ένωση αναφέρει:
«Αναφερόμενοι στο θέμα της περίληψης, παρακαλούμε όπως καταβληθεί κάθε προσπάθεια προκειμένου να βρεθεί λύση στο σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στον λιμένα του Πειραιά με τη συνεχιζόμενη απεργία των λιμενεργατών.
Η εικόνα της ταλαιπωρίας των πληρωμάτων των πλοίων από την μία πλευρά που αφορά την μεταφορά με τα χέρια των αποσκευών χιλιάδων επιβατών και η διαδικασία τροφοδοσίας των πλοίων με διάφορα υλικά και κυρίως τροφοεφόδια, από την άλλη, λειτουργούν ανασταλτικά στην εξυπηρέτηση που πρέπει να παρέχεται και η εικόνα που δημιουργείται μπροστά στους επιβάτες – επισκέπτες, είναι ότι το χειρότερο για τον πρώτο λιμένα της Χώρας.
Έχουμε όλοι χρέος σήμερα, να πράξουμε το καλύτερο για να μη χαθεί η μεγάλη ευκαιρία να ισοσκελιστεί η αρχικά εμφανισθείσα μειωμένη κίνηση στον λιμένα Πειραιά, εκμεταλλευόμενοι ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων σε λιμένες Τουρκίας, λόγω των γνωστών γεγονότων.
Η επιθυμία όλων των διαχειριστριών εταιρειών, είναι να συνεχίσουν τα πλοία τους να προσεγγίζουν στον Πειραιά, αλλά δεν προτίθενται να πράξουν αυτό όταν έρχονται, εδώ και αρκετές ημέρες, αντιμέτωπες με τα προαναφερόμενα προβλήματα, από πλευράς εξυπηρετήσεως των πλοίων και των επιβατών – τουριστών.
Κύριοι Υπουργοί, αντιλαμβάνεστε ότι κάθε ακύρωση δρομολογίου προσέγγισης στον Πειραιά, παρασύρει όλο το πρόγραμμα του κυκλικού ταξιδίου στους επόμενους Ελληνικούς λιμένες και χάνονται ευκαιρίες ανάπτυξης του home porting, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, όπου ειδικά για την φετινή περίοδο προεβλέπετο αισθητή αύξηση.
Η Ένωση και τα Μέλη μας, απευθύνουν έκκληση σε όλους σας να εξεταστεί με μεγάλο ενδιαφέρον το θέμα άμεσα, λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι, όσο προχωρά η τουριστική περίοδος προς την κορύφωση της κίνησης και συνεχίζονται οι απεργίες, οι απώλειες προσεγγίσεων των πλοίων στον Πειραιά και ασφαλώς και σε άλλους λιμένες της περιφέρειας θα αυξάνονται, με ανάλογη ζημιά της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα της Εθνικής μας Οικονομίας.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας απαντώντας για τις απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης δήλωσε προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ:
«Για μια ακόμα φορά, οφείλω να ενημερώσω ότι το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες και μέχρι αυτή τη στιγμή καταβλήθηκε και συνεχίζει να καταβάλλεται από την κυβέρνηση κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να εξασφαλιστεί η ρύθμιση και όχι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης .
Οι στιγμές είναι κρίσιμες. Η επιτυχία των προσπαθειών αυτών, δεν είναι μόνο ευθύνη της κυβέρνησης είναι ευθύνη και όλων των εμπλεκομένων μερών. Η κυβέρνηση παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και αποφάσεις. Ελπίζω ότι αυτό θα εκτιμηθεί και θα υπάρξει ανάλογη ανταπόκριση από τους εργαζομένους. Είναι προς το συμφέρον όλων να εκτιμηθούν σωστά προτεινόμενες λύσεις που δεν θα θέσουν σε κίνδυνο το συνολικότερο τοπίο αλλά αντίθετα θα αποτρέψουν αρνητικές εξελίξεις που είμαι βέβαιος ότι κανείς δεν τις επιθυμεί.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ