Τις 600 μονάδες άγγιξε ο δείκτης BDI

Τις 600 μονάδες άγγιξε ο δείκτης BDI

426
Τις  600 μονάδες άγγιξε ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στα του οίκου μας, όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στις 24 Μαΐου ή στην χειρότερη περίπτωση να χρειαστούν λίγες ημέρες ακόμη αλλά το αποτέλεσμα είναι δεδομένο. Σχετικά με το χρέος, όπως όλα δείχνουν, δεν θα υπάρξει ακόμη λύση και οι πιθανότητες είναι η συζήτηση να γίνει τον Οκτώβριο και να συνδεθεί με την αξιολόγηση του 3ου Μνημονίου και τον τρόπο συμμετοχής του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, όπου αυτό σημαίνει την έναρξη μιας νέας δραματικής «διαπραγμάτευσης», αλλά υπάρχει και η πιθανότητα του να μην γίνει τίποτα τώρα και η συζήτηση να μετατεθεί για το 2018.
Αναφορικά τώρα με την ένταξη των Ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ, το “Waiver” θα δοθεί στην πρόσφατη αξιολόγηση με την προϋπόθεση όμως ότι θα τεθεί σε ισχύ με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του Οκτωβρίου. Έχοντας ήδη την εμπειρία της ταχύτητας των διαπραγματεύσεων τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι και η αξιολόγηση του Οκτωβρίου θα διαρκέσει κάποιους μήνες, εκτός αν εκπλαγούμε ευχάριστα, οπότε και τα Ελληνικά ομόλογα θα ενταχθούν στο πρόγραμμα από το 2017.
Στην Ευρωζώνη αν και τα τελευταία στοιχεία για την ανάπτυξη του ΑΕΠ μπορούν να χαρακτηρισθούν θετικά καθώς το 1ο τρίμηνο του έτους αναπτύχθηκε με 0,6% σε τριμηνιαία βάση και 1,6% σε ετήσια, οι συνολικές εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για μέτρια ανάπτυξη στα επόμενα τρίμηνα, τοποθετώντας την ετήσια ανάπτυξη στα ίδια επίπεδα με το 2015, στο 1,6% περίπου. Την ίδια στιγμή η βιομηχανική παραγωγή του Μαρτίου υποχώρησε κατακόρυφα για 2ο συνεχόμενο μήνα, κατά -0,8% σε μηνιαία βάση και -0,2% σε ετήσια, έναντι αύξησης 1,1% που ανέμενε η αγορά. Υπό αυτές τις συνθήκες και σύμφωνα με το Reuters, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ΕΚΤ στην συνεδρίαση της 2 Ιουνίου θα προχωρήσει σε μείωση του βασικού επιτοκίου από το 0% στο -0,5%.
Στην αντιπέρα όχθη, στις ΗΠΑ, οι εξελίξεις στην οικονομία της έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα στην πολιτική των επιτοκίων με αυτή της Ευρωζώνης, καθώς οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πιο μετριοπαθή πολιτική αύξηση των επιτοκίων μειώνοντας τις πιθανότητες αύξησης τον Ιούνιο στο 23% από 32% προηγουμένως. Παρά το γεγονός πως η ανεργία έχει μειωθεί πάρα πολύ και τα εισοδήματα αυξάνονται, τον Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 0,4%, οι καταναλωτικές δαπάνες τον Μάρτιο κατέγραψαν μικρή άνοδο κατά 0,1%. Να επισημάνουμε πως τον ίδιο μήνα οι αποταμιεύσεις αυξήθηκαν κατά 5,4%, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη του 2012.
Στην Κίνα, τον Απρίλιο, ο PMI μεταποίησης μειώθηκε στις 49,4 μονάδες από 49,7 τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας τον 14ο συνεχόμενο μήνα που ο δείκτης διαμορφώνεται σε υφεσιακή τροχιά. Μείωση όμως παρουσίασε και ο PMI υπηρεσιών, καθώς υποχώρησε στις 51,8 μονάδες τον Απρίλιο από 52,2 τον Μάρτιο, όπως επίσης και ο κλάδος των εξαγωγών, ο οποίος υποχώρησε κατά -1,8% σε ετήσια βάση αντιστρέφοντας την αύξηση του 11,5% τον Μάρτιο ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά -10,9% σε ετήσια βάση μετά από πτώση -7,6% τον Μάρτιο.
Το φλέγον πρόβλημα όμως της Κινεζικής οικονομίας είναι το δυσθεώρητο χρέος το οποίο έχει εκτοξευθεί στα $ 25 τρισ. ή στο 280% του ΑΕΠ, όταν στα τέλη του 2007 ήταν στο 148% του ΑΕΠ. Να σημειώσουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του χρέους αφορά εταιρείες που ανήκουν στο κράτος η σχετίζονται με αυτό με το χρέος της Κινεζικής Κυβέρνησης να είναι σημαντικά μικρότερο και να αντιστοιχεί στο 40% του ΑΕΠ. Η ανησυχία είναι ότι το υψηλό χρέος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ισολογισμό ύφεσης όπου όταν το εταιρικό χρέος φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα, η νομισματική πολιτική χάνει την αποτελεσματικότητα της καθώς οι εταιρείες δεν δανείζονται και οι τράπεζες δεν δανείζουν.
Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 600 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 798 μονάδες με $ 6,286 την ημέρα, BPI στις 597 μονάδες στα $ 4,768 την ημέρα, BSI στις 553 μονάδες στα $ 5,780 την ημέρα και BHSI στις 347 μονάδες, στα $ 4,932 την ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.