
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Η Danaos Shipping ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσεως για το πρώτο τρίμηνο του 2016 δημιουργώντας ένα ελπιδοφόρο κλίμα για την πορεία της εταιρείας. Η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό αποτέλεσμα $47,2 εκ. ή $0,43/μτχ. έναντι των $30,6 εκ. ή $0,28/μτχ για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα αποτελέσματα αυτά αντικατοπτρίζουν τις προσδοκίες των αναλυτών για την πορεία της εταιρείας καθώς οι εκτιμήσεις ήθελαν την εταιρεία να πραγματοποιεί κέρδη ανά μετοχή μεταξύ $0,38-$0,45. Τα έσοδα από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε $137,5 εκ., σχετικά σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική αξία των συμβολαίων ναυλώσεων της εταιρείας ανέρχεται σε $3 δις με μέγιστη διάρκεια το 2028.
Ο Δρ. Κούστας, CEO της Danaos, δήλωσε πως η εταιρεία αύξησε το αποτέλεσμα τριμήνου κατά 54% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο και αποδίδει το γεγονός κυρίως στη μείωση χρηματοοικονομικών εξόδων της εταιρείας.
Σημείωσε δε πως, ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να λειτουργεί σε ένα ασταθές περιβάλλον, γεγονός που αντιλαμβάνεται κάποιος από τα βασικά θεμελιώδη μεγέθη αλλά και την πτώση των ναύλων ανα TEU. Όπως τόνισε αυτό οδηγεί σε ολοένα μικρότερα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες, ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά πως δυο εκ των μεγάλων πελατών της Danaos, η Hanjin Shipping και η Hyundai Merchant Marine εξέφρασαν τις προθέσεις τους για αναδιάρθρωση των στοιχείων των ισολογισμών τους.
Σε ένα τέτοιο κλίμα ο Δρ. Κούστας εκφράζει την ικανοποίηση του για την Danaos διότι λόγω της πολιτικής μακροχρόνιων ναυλώσεων, η εταιρεία είναι εκτεθειμένη σε μικρό βαθμό από την spot αγορά. Σχετικά με το μέλλον δηλώνει πως οι πρωτοβουλίες συμμαχιών της αγοράς θα συνεχίσουν καθώς αναμένονται συγχωνεύσεις μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών και εκ νέου διαμόρφωση των εμπορικών συμμαχιών. Επιπλέον, οι νέες παραδόσεις για το 2016 αναμένεται να είναι χαμηλότερες από το 2015, οι ναυπηγήσεις έχουν μειωθεί και η δραστηριότητα διάλυσης έχει επιταχυνθεί, ιδίως σε ότι αφορά πλοία μεγέθους panamax.
Ο συνδυασμός των παραπάνω, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για σταδιακή βελτίωση των βασικών προϋποθέσεων ανάπτυξης της ζήτησης δικαιολογούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η αγορά δεν θα επιδεινωθεί περαιτέρω το 2016 και θα είναι πιο ισορροπημένη το 2017.
Η μετοχή της εταιρείας (NYSE: DAC) διαπραγματεύεται στα $4 / μτχ. (4/5/16) με δείκτη EPS (12 μηνών) 1.19 και Ρ/Ε 3.36. Η εταιρεία κατέχει ένα στόλο 59 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με πελάτες της, τις CMA CGM, Hanjin, Yang Ming, Hyundai Merchant Marine.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ