
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Η Danaos Shipping ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσεως για το πρώτο τρίμηνο του 2016 δημιουργώντας ένα ελπιδοφόρο κλίμα για την πορεία της εταιρείας. Η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό αποτέλεσμα $47,2 εκ. ή $0,43/μτχ. έναντι των $30,6 εκ. ή $0,28/μτχ για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα αποτελέσματα αυτά αντικατοπτρίζουν τις προσδοκίες των αναλυτών για την πορεία της εταιρείας καθώς οι εκτιμήσεις ήθελαν την εταιρεία να πραγματοποιεί κέρδη ανά μετοχή μεταξύ $0,38-$0,45. Τα έσοδα από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε $137,5 εκ., σχετικά σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική αξία των συμβολαίων ναυλώσεων της εταιρείας ανέρχεται σε $3 δις με μέγιστη διάρκεια το 2028.
Ο Δρ. Κούστας, CEO της Danaos, δήλωσε πως η εταιρεία αύξησε το αποτέλεσμα τριμήνου κατά 54% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο και αποδίδει το γεγονός κυρίως στη μείωση χρηματοοικονομικών εξόδων της εταιρείας.
Σημείωσε δε πως, ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να λειτουργεί σε ένα ασταθές περιβάλλον, γεγονός που αντιλαμβάνεται κάποιος από τα βασικά θεμελιώδη μεγέθη αλλά και την πτώση των ναύλων ανα TEU. Όπως τόνισε αυτό οδηγεί σε ολοένα μικρότερα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες, ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά πως δυο εκ των μεγάλων πελατών της Danaos, η Hanjin Shipping και η Hyundai Merchant Marine εξέφρασαν τις προθέσεις τους για αναδιάρθρωση των στοιχείων των ισολογισμών τους.
Σε ένα τέτοιο κλίμα ο Δρ. Κούστας εκφράζει την ικανοποίηση του για την Danaos διότι λόγω της πολιτικής μακροχρόνιων ναυλώσεων, η εταιρεία είναι εκτεθειμένη σε μικρό βαθμό από την spot αγορά. Σχετικά με το μέλλον δηλώνει πως οι πρωτοβουλίες συμμαχιών της αγοράς θα συνεχίσουν καθώς αναμένονται συγχωνεύσεις μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών και εκ νέου διαμόρφωση των εμπορικών συμμαχιών. Επιπλέον, οι νέες παραδόσεις για το 2016 αναμένεται να είναι χαμηλότερες από το 2015, οι ναυπηγήσεις έχουν μειωθεί και η δραστηριότητα διάλυσης έχει επιταχυνθεί, ιδίως σε ότι αφορά πλοία μεγέθους panamax.
Ο συνδυασμός των παραπάνω, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για σταδιακή βελτίωση των βασικών προϋποθέσεων ανάπτυξης της ζήτησης δικαιολογούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η αγορά δεν θα επιδεινωθεί περαιτέρω το 2016 και θα είναι πιο ισορροπημένη το 2017.
Η μετοχή της εταιρείας (NYSE: DAC) διαπραγματεύεται στα $4 / μτχ. (4/5/16) με δείκτη EPS (12 μηνών) 1.19 και Ρ/Ε 3.36. Η εταιρεία κατέχει ένα στόλο 59 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με πελάτες της, τις CMA CGM, Hanjin, Yang Ming, Hyundai Merchant Marine.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ