Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης δίχρονης μηχανής με συστήματα Tier III ελέγχου...

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης δίχρονης μηχανής με συστήματα Tier III ελέγχου εκπομπών NOx και επανακυκλοφορίας καυσαερίων

1076
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης δίχρονης μηχανής με συστήματα Tier III ελέγχου εκπομπών NOx και επανακυκλοφορίας καυσαερίων

Του Νίκου Βεργούνη

Η Hyundai Ship Building Division (HHI-SBD) υπέγραψε συμβόλαιο για 2 Suezmax δεξαμενόπλοια για την τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία Ditas Shipping. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 158.000 m3, θα τροφοδοτούνται το καθένα από κινητήρες MAN B&W 6G70ME-C9.5 με ενσωματωμένα Συστήματα Επανακυκλοφορίας Καυσαερίων (EGR). Αν και έχουν ήδη κατασκευαστεί πλοία κατηγορίας IMO Tier III με συστήματα EGR, τα συγκεκριμένα Suezmax θα είναι τα πρώτα πλοία, των οποίων η κατασκευή ξεκίνησε μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 και θα διαθέτουν πιστοποίηση τήρησης των περιορισμών Tier III για τις εκπομπές. Οι περιορισμοί αυτοί αφορούν τις ήδη υπάρχουσες περιοχές ελέγχου εκπομπών NOx ( NECAs) της Βόρειας Αμερικής και της Καραϊβικής.
Τι είναι το σύστημα Επανακυκλοφορίας Καυσαερίων(EGR):
Πρόκειται για μια τεχνολογία ελέγχου εκπομπών NOx, η οποία λειτουργεί επανακυκλοφορώντας ένα μέρος των καυσαερίων της μηχανής πίσω στους κυλίνδρους της. Η MAN Diesel & Turbo σχεδίασε και παρήγαγε το πρώτο σύστημα EGR για μια δίχρονη μηχανή diesel ενός πλοίου εμπορευματοκιβωτίων το οποίο βρισκόταν ήδη εν λειτουργία το 2010.
Ως προς την αρχή λειτουργίας του, ένα μέρος των καυσαερίων αναρροφάτε μέσα από μια πλυντρίδα (scrubber),  έναν ψύκτη (cooler) και ένα συλλέκτη υγρασίας με αναρρόφηση που δημιουργείται από έναν ηλεκτροκίνητο, ειδικά σχεδιασμένο φυσητήρα. Ο φυσητήρας αυξάνει την πίεση του καυσαερίου, το οποίο στη συνέχεια αναμιγνύεται με τον αέρα υπερπλήρωσης μέσω ενός σωλήνα αέρα υπερπλήρωσης, πριν εισέλθει στους ψύκτες της κύριας μηχανής.
Μέσα στο scrubber, τα καυσαέρια ξεπλένονται με νερό, το οποίο και γίνεται όξινο, ανάλογα με την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε θείο, που προέρχονται από το καύσιμο. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη η δοσολογία υδροξειδίου του νατρίου για να ουδετεροποιήσει το όξινο νερό. Επιπλέον το scrubber ξεπλένει τα αιωρούμενα σωματίδια (PM) τα οποία εισέρχονται στο νερό και επομένως είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα σύστημα επεξεργασίας νερού (WTS) για να απομακρύνει τα σωματίδια από το νερό και να τα αποθέτει σαν κατάλοιπα (sludge) στη δεξαμενή καταλοίπων (sludge tank) του πλοίου. Το WTS είναι σχεδιασμένο να καθαρίζει το νερό του scrubber σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορεί να απορριφθεί σε ανοικτή θάλασσα.
Ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου προσφέρει ευκολία στο πλήρωμα του πλοίου ως προς τη λειτουργία του, ενώ παράλληλα επιτρέπει σωστές και γρήγορες αντιδράσεις σε μεταβολές του φορτίου του κινητήρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.