
Του Νίκου Βεργούνη
Τον Απρίλιο του 2016 οι εταιρείες Waterfront Shipping Company Ltd. (WFS), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Westfal-Larsen Management (WL) και Marinvest/Skagerack Invest (Marinvest), καλωσορίζουν τα νέα καινοτόμα πλοία, με καθαρή καύση και υψηλή απόδοση στην κατανάλωση του καυσίμου. Τα συγκεκριμένα 7 πλοία χωρητικότητας 50.000 dwt, είναι κατασκευασμένα με τον πρώτο στην κατηγορία του δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου MAN B&W ME-LGI , ο οποίος είναι ικανός να καίει Μεθανόλη, heavy fuel oil (HFO), marine diesel oil (MDO) ή marine gas oil (MGO). Τα 3 πρώτα πλοία θα είναι έτοιμα τον Απρίλιο του 2016 και τα υπόλοιπα 4 αναμένονται μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Η συγκεκριμένη πρωτοποριακή τεχνολογία θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ενώ παράλληλα θα δώσει στους πλοιοκτήτες μια βιώσιμη και αποτελεσματική εναλλακτική στην επιλογή καυσίμου. Δεδομένης της αυξημένης ζήτησης για «καθαρότερα» καύσιμα ώστε να τηρούνται οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί οι οποίοι αφορούν τις εκπομπές, η Μεθανόλη εμφανίζεται σαν μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση. Η Μεθανόλη αποτελεί ένα βιοδιασπώμενο καύσιμο το οποίο προσφέρει καθαρή καύση και μειώνει τις εκπομπές οι οποίες προκαλούν αιθαλομίχλη, όπως τα σωματίδια, τα οξείδια του Θείου και τα οξείδια του Αζώτου.
‘Όπως δήλωσε ο Jone Hognestad, πρόεδρος της Waterfront Shipping, η επένδυση στην Μεθανόλη ως καύσιμο δεν προσφέρει μόνον οφέλη, αλλά παράλληλα αποτελεί και μια οικονομικά βιώσιμη λύση. Το κόστος της ναυπήγησης νέων πλοίων και της μετατροπής των παλιών ώστε να μπορούν να καίνε Μεθανόλη είναι σημαντικά μικρότερο από τις εναλλακτικές μετατροπές καυσίμου, σύμφωνα με τον κ. Hognestad.
Σύμφωνα με τον Ole Grøne, Senior Vice President και Head of Marketing and Sales της MAN Diesel & Turbo, η MAN κατασκεύασε τους συγκεκριμένους δίχρονους κινητήρες σαν απάντηση στο ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλίας να ανακαλύψει εναλλακτικές για το heavy fuel oil (HFO) και να ικανοποιήσει τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων. Προκειμένου να αντισταθμιστεί το ρίσκο λόγω της αστάθειας της τιμής του καυσίμου, τα πλοία έχουν πλέον τη δυνατότητα να αλλάζουν το καύσιμο που καίνε ώστε να λειτουργούν αποτελεσματικά από άποψη κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ