
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd AG ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την United Arab Shipping Co, με έδρα το Ντουμπάι, για πιθανή συγχώνευση των δύο εταιρειών, που θα οδηγήσει σε συνένωση των στόλων τους εν μέσω μίας φρενίτιδας -που κυριαρχεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία- για κινήσεις εξυγίανσης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε μία σύντομη ανακοίνωση που εξέδωσε η Hapag-Lloyd, τονίζεται ότι ναι μεν υπάρχουν συζητήσεις με την UASC αλλά ακόμα δεν έχουν καταλήξει τα δύο μέρη σε κάποια δεσμευτική συμφωνία, που να αφορά στη συνένωση των στόλων των δύο εταιρειών, με τη μεν Hapag να αποτελεί σήμερα το νούμερο 6 και τη UASC το νούμερο 10 με βάση την χωρητικότητα των πλοίων τους. Με βάση τις πρώτες πληροφορίες και εκτιμήσεις, οι δύο εταιρείες συζητούν πάνω σε ένα σχέδιο που θα οδηγήσει τους μετόχους της Hapag-Lloyd AG να κατέχουν ποσοστό 72% της κοινής εταιρείας, με το υπόλοιπο 28% να βρίσκεται στα χέρια των μετόχων της UASC.
Να σημειωθεί, ότι οι συνομιλίες έρχονται εν μέσω μίας γενικευμένης τάσης συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στον κλάδο των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μία τάση που προκαλείται από την πλεονάζουσα χωρητικότητα, τον σχετικά χαμηλό ρυθμό μεγέθυνσης του παγκόσμιου εμπορίου, και την κρίση της ναυλαγοράς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αρκετές μεγάλες εταιρείες κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών συζητούν μεταξύ τους για πιθανές συγχωνεύσεις και εξαγορές, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά τους κόστη, να περιορίσουν τις ζημίες τους και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο των συγχωνεύσεων θα πρέπει να ιδωθεί και η ανακοίνωση την περασμένη Τετάρτη της συγκρότησης μίας νέας συμμαχίας μεταξύ της γαλλικής CMA CMG -της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από πλευράς όγκου- με τους νέο-συγχωνευθέντες κινεζικούς ναυτιλιακούς ομίλους Cosco Group και China Shipping Group.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ