
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd AG ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την United Arab Shipping Co, με έδρα το Ντουμπάι, για πιθανή συγχώνευση των δύο εταιρειών, που θα οδηγήσει σε συνένωση των στόλων τους εν μέσω μίας φρενίτιδας -που κυριαρχεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία- για κινήσεις εξυγίανσης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε μία σύντομη ανακοίνωση που εξέδωσε η Hapag-Lloyd, τονίζεται ότι ναι μεν υπάρχουν συζητήσεις με την UASC αλλά ακόμα δεν έχουν καταλήξει τα δύο μέρη σε κάποια δεσμευτική συμφωνία, που να αφορά στη συνένωση των στόλων των δύο εταιρειών, με τη μεν Hapag να αποτελεί σήμερα το νούμερο 6 και τη UASC το νούμερο 10 με βάση την χωρητικότητα των πλοίων τους. Με βάση τις πρώτες πληροφορίες και εκτιμήσεις, οι δύο εταιρείες συζητούν πάνω σε ένα σχέδιο που θα οδηγήσει τους μετόχους της Hapag-Lloyd AG να κατέχουν ποσοστό 72% της κοινής εταιρείας, με το υπόλοιπο 28% να βρίσκεται στα χέρια των μετόχων της UASC.
Να σημειωθεί, ότι οι συνομιλίες έρχονται εν μέσω μίας γενικευμένης τάσης συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στον κλάδο των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μία τάση που προκαλείται από την πλεονάζουσα χωρητικότητα, τον σχετικά χαμηλό ρυθμό μεγέθυνσης του παγκόσμιου εμπορίου, και την κρίση της ναυλαγοράς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αρκετές μεγάλες εταιρείες κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών συζητούν μεταξύ τους για πιθανές συγχωνεύσεις και εξαγορές, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά τους κόστη, να περιορίσουν τις ζημίες τους και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο των συγχωνεύσεων θα πρέπει να ιδωθεί και η ανακοίνωση την περασμένη Τετάρτη της συγκρότησης μίας νέας συμμαχίας μεταξύ της γαλλικής CMA CMG -της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από πλευράς όγκου- με τους νέο-συγχωνευθέντες κινεζικούς ναυτιλιακούς ομίλους Cosco Group και China Shipping Group.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ