
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd AG ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την United Arab Shipping Co, με έδρα το Ντουμπάι, για πιθανή συγχώνευση των δύο εταιρειών, που θα οδηγήσει σε συνένωση των στόλων τους εν μέσω μίας φρενίτιδας -που κυριαρχεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία- για κινήσεις εξυγίανσης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε μία σύντομη ανακοίνωση που εξέδωσε η Hapag-Lloyd, τονίζεται ότι ναι μεν υπάρχουν συζητήσεις με την UASC αλλά ακόμα δεν έχουν καταλήξει τα δύο μέρη σε κάποια δεσμευτική συμφωνία, που να αφορά στη συνένωση των στόλων των δύο εταιρειών, με τη μεν Hapag να αποτελεί σήμερα το νούμερο 6 και τη UASC το νούμερο 10 με βάση την χωρητικότητα των πλοίων τους. Με βάση τις πρώτες πληροφορίες και εκτιμήσεις, οι δύο εταιρείες συζητούν πάνω σε ένα σχέδιο που θα οδηγήσει τους μετόχους της Hapag-Lloyd AG να κατέχουν ποσοστό 72% της κοινής εταιρείας, με το υπόλοιπο 28% να βρίσκεται στα χέρια των μετόχων της UASC.
Να σημειωθεί, ότι οι συνομιλίες έρχονται εν μέσω μίας γενικευμένης τάσης συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στον κλάδο των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μία τάση που προκαλείται από την πλεονάζουσα χωρητικότητα, τον σχετικά χαμηλό ρυθμό μεγέθυνσης του παγκόσμιου εμπορίου, και την κρίση της ναυλαγοράς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αρκετές μεγάλες εταιρείες κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών συζητούν μεταξύ τους για πιθανές συγχωνεύσεις και εξαγορές, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά τους κόστη, να περιορίσουν τις ζημίες τους και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο των συγχωνεύσεων θα πρέπει να ιδωθεί και η ανακοίνωση την περασμένη Τετάρτη της συγκρότησης μίας νέας συμμαχίας μεταξύ της γαλλικής CMA CMG -της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από πλευράς όγκου- με τους νέο-συγχωνευθέντες κινεζικούς ναυτιλιακούς ομίλους Cosco Group και China Shipping Group.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ