
Το Ιράν εξετάζει ως επιλογή για τη συντόμευση της διαδικασίας αποστολής φυσικού αερίου προς την Ευρώπη την αξιοποίηση πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, αντί της χρήσης του υπάρχοντος δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα ο αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Εταιρείας Ιρανικού Πετρελαίου (NIOC), υπεύθυνος για θέματα επενδύσεων και χρηματοδότησης, Ali Kardor, ανακοίνωσε ότι μία νορβηγική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία του με στόχο την αποστολή μικρών -στην παρούσα φάση- πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου (FLNG) στον Περσικό Κόλπο.
Ο κ. Ali Kardor δεν αποκάλυψε το όνομα της εταιρείας, αλλά ιρανικές πηγές κατονομάζουν -σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο- τη νορβηγική εταιρεία «Golar LNG» ως το συνομιλητή της NIOC. Η «Golar LNG» διαθέτει μεγάλο αριθμό πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, έτοιμων προς αποστολή και χρήση στο Ιράν, ενώ υπάρχουν σχέδια για κατασκευή νέων για λογαριασμό της NIOC.
Στις συγκεκριμένες πλωτές εγκαταστάσεις το φυσικό αέριο, που έρχεται από την στεριά, ψύχεται στους -162 ° C, και με αυτόν τον τρόπο συρρικνώνεται κατά 600 φορές, και εν συνεχεία μεταφέρεται στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Αερίου (NIGC) Alireza Kameli στην Wall Street Journal τον περασμένο Ιανουάριο, στόχος του Ιράν είναι να μπορεί να προμηθεύσει την Ευρώπη με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας με τη νορβηγική εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι το FLNG είναι ένα πλωτό εργοστάσιο, το οποίο μοιάζει με δεξαμενόπλοιο αλλά το μήκος του μπορεί να αγγίξει και τα 500 μέτρα. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση δύναται να είναι αγκυροβολημένη ακριβώς επάνω από την πηγή του φυσικού αερίου, έχοντας την ικανότητα να εξορύξει, να καταψύξει, να υγροποιήσει, ακόμα και να αποθηκεύσει και εν συνεχεία να φορτώσει φυσικό αέριο σε άλλα πλοία, τα οποία θα το μεταφέρουν στους διεθνείς λιμένες.
Φωτό: flickr.com/Miguel Garces
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…

Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…

Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…

Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…

Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…

Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…

Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…

Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ