
Το Ιράν εξετάζει ως επιλογή για τη συντόμευση της διαδικασίας αποστολής φυσικού αερίου προς την Ευρώπη την αξιοποίηση πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, αντί της χρήσης του υπάρχοντος δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα ο αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Εταιρείας Ιρανικού Πετρελαίου (NIOC), υπεύθυνος για θέματα επενδύσεων και χρηματοδότησης, Ali Kardor, ανακοίνωσε ότι μία νορβηγική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία του με στόχο την αποστολή μικρών -στην παρούσα φάση- πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου (FLNG) στον Περσικό Κόλπο.
Ο κ. Ali Kardor δεν αποκάλυψε το όνομα της εταιρείας, αλλά ιρανικές πηγές κατονομάζουν -σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο- τη νορβηγική εταιρεία «Golar LNG» ως το συνομιλητή της NIOC. Η «Golar LNG» διαθέτει μεγάλο αριθμό πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, έτοιμων προς αποστολή και χρήση στο Ιράν, ενώ υπάρχουν σχέδια για κατασκευή νέων για λογαριασμό της NIOC.
Στις συγκεκριμένες πλωτές εγκαταστάσεις το φυσικό αέριο, που έρχεται από την στεριά, ψύχεται στους -162 ° C, και με αυτόν τον τρόπο συρρικνώνεται κατά 600 φορές, και εν συνεχεία μεταφέρεται στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Αερίου (NIGC) Alireza Kameli στην Wall Street Journal τον περασμένο Ιανουάριο, στόχος του Ιράν είναι να μπορεί να προμηθεύσει την Ευρώπη με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας με τη νορβηγική εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι το FLNG είναι ένα πλωτό εργοστάσιο, το οποίο μοιάζει με δεξαμενόπλοιο αλλά το μήκος του μπορεί να αγγίξει και τα 500 μέτρα. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση δύναται να είναι αγκυροβολημένη ακριβώς επάνω από την πηγή του φυσικού αερίου, έχοντας την ικανότητα να εξορύξει, να καταψύξει, να υγροποιήσει, ακόμα και να αποθηκεύσει και εν συνεχεία να φορτώσει φυσικό αέριο σε άλλα πλοία, τα οποία θα το μεταφέρουν στους διεθνείς λιμένες.
Φωτό: flickr.com/Miguel Garces
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ