
Συνεχίζονται οι συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Επίσης, εντός του Απριλίου αναμένεται η τελική έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ για το master plan της εταιρείας, ώστε ακολούθως να υποβληθεί στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης “να ανέβει κατηγορία” (φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, κάτι που απαιτεί επέκταση της 6ης προβλήτας και του συμβατικού λιμένος).
Εν τω μεταξύ οι σύλλογοι και τα σωματεία των εργαζομένων στον ΟΛΘ συναντήθηκαν την Πέμπτη με τον υπουργό Ναυτιλίας και τον ΓΛΛΠΝΕ κ.Χ.Λαμπρίδη, αποκλειστικά για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επιχειρούμενη πώληση του.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν Από την πλευρά του ο υπουργός ήταν κατηγορηματικός στα παρακάτω:
-είναι ειλημμένη κυβερνητική απόφαση η πώληση του ΟΛΘ,
-Θα τρέξει το υπουργείο Ναυτιλίας από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών την τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης (ως εκπρόσωποι του Ελληνικού Δημοσίου) με την ΟΛΘ ΑΕ και προς τούτο θα επισκεφθεί η Ομάδα εργασίας των υπουργείων το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης την επόμενη Τρίτη – Τετάρτη 12 & 13/4, για τις σχετικές συζητήσεις. Στο πλαίσιο αυτής
της επίσκεψης θα πραγματοποιηθεί εκ νέου συνάντηση του ΓΛΛΠΝΕ κ. Χ.Λαμπρίδη με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων και τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ,
-Κατατίθεται σε λίγες μέρες το σχέδιο Νόμου για τη Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά (ήδη έχει δοθεί στο ΤΑΙΠΕΔ) και θα ακολουθήσει το αντίστοιχο σχέδιο για τη Δημόσια Αρχή Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση των εργαζομένων στον ΟΛΘ και σε όλα τα λιμάνια, «το θέμα της κατοχύρωσης της εργασίας και των
εργασιακών σχέσεων ξεπερνάει την λογική του αιτήματος και της διεκδίκησης και καθίσταται όρος ύπαρξης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ