
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, βελτίωση των τιμών από τους Cash Buyers και αποδοχή των επιπέδων αυτών από τους End Buyers αλλά και έντονη ανησυχία για την αντοχή και διατήρηση των τιμών σε αυτά τα επίπεδα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της προηγούμενης εβδομάδας.
Η Ινδία, επέστρεψε δυναμικά στην αγορά με τις προσφερόμενες τιμές να κυμαίνονται σε ικανοποιητικά και σταθερά επίπεδα, λόγω και της σταθεροποίησης της ρουπίας στις 66+ προς το δολάριο και τις εγχώριες τιμές του σιδήρου οι οποίες έχουν ανοδική πορεία.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα αγοραστικό ράλι σε υψηλές τιμές σπέκουλας, όπως αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, επέστρεψε και πάλι στην απραξία, καθώς ήρθε αντιμέτωπο με την δραματική πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 40/LDT. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κλεισίματα του προηγούμενου διαστήματος και ιδιαίτερα αυτά με option παράδοση Μπαγκλαντές ή τα “As Is” να καταλήγουν να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες αγορές.
Στο Πακιστάν, ή «ανεξέλεγκτη» αύξηση των τιμών κατά $ 50/LDT εντός των τελευταίων εβδομάδων, άρχισε να προκαλεί ανησυχίες με αποτέλεσμα ο Οργανισμός Pakistan Shipbrokers Association, να επιβάλλει, όπως έχει ξαναγίνει και στο παρελθόν, την δημιουργία ενός Καρτέλ με στόχο τον έλεγχο των τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι τιμές να διορθώσουν περίπου κατά $ 20/LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Λόγω των αργιών για το καθολικό Πάσχα και την έλλειψη ακριβείς στοιχείων για τον όγκο των διαλύσεων, αυτή την εβδομάδα δεν θα δημοσιεύσουμε τα αντίστοιχα νούμερα για τον όγκο των διαλύσεων συνολικά αλλά και ανά κλάδο.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ