
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, βελτίωση των τιμών από τους Cash Buyers και αποδοχή των επιπέδων αυτών από τους End Buyers αλλά και έντονη ανησυχία για την αντοχή και διατήρηση των τιμών σε αυτά τα επίπεδα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της προηγούμενης εβδομάδας.
Η Ινδία, επέστρεψε δυναμικά στην αγορά με τις προσφερόμενες τιμές να κυμαίνονται σε ικανοποιητικά και σταθερά επίπεδα, λόγω και της σταθεροποίησης της ρουπίας στις 66+ προς το δολάριο και τις εγχώριες τιμές του σιδήρου οι οποίες έχουν ανοδική πορεία.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα αγοραστικό ράλι σε υψηλές τιμές σπέκουλας, όπως αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, επέστρεψε και πάλι στην απραξία, καθώς ήρθε αντιμέτωπο με την δραματική πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 40/LDT. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κλεισίματα του προηγούμενου διαστήματος και ιδιαίτερα αυτά με option παράδοση Μπαγκλαντές ή τα “As Is” να καταλήγουν να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες αγορές.
Στο Πακιστάν, ή «ανεξέλεγκτη» αύξηση των τιμών κατά $ 50/LDT εντός των τελευταίων εβδομάδων, άρχισε να προκαλεί ανησυχίες με αποτέλεσμα ο Οργανισμός Pakistan Shipbrokers Association, να επιβάλλει, όπως έχει ξαναγίνει και στο παρελθόν, την δημιουργία ενός Καρτέλ με στόχο τον έλεγχο των τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι τιμές να διορθώσουν περίπου κατά $ 20/LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Λόγω των αργιών για το καθολικό Πάσχα και την έλλειψη ακριβείς στοιχείων για τον όγκο των διαλύσεων, αυτή την εβδομάδα δεν θα δημοσιεύσουμε τα αντίστοιχα νούμερα για τον όγκο των διαλύσεων συνολικά αλλά και ανά κλάδο.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ