
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Αποτελέσματα έτους ανακοίνωσε η ρωσική εταιρεία δεξαμενοπλοίων Sovcomflot η οποία παρουσίασε μια ισχυρή αύξηση των καθαρών κερδών για το 2015 με ταυτόχρονες ευρείες μειώσεις του κόστους λειτουργίας της. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε $354,5 εκ. αυξημένα κατά τέσσερις φορές σε σχέση με τα $89 εκ. για το 2014. Το γεγονός αυτό επετεύχθη εξαιτίας της υιοθέτησης μίας ευέλικτης πολιτικής ναυλώσεων από την εταιρεία, που της επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Το γεγονός αυτό έρχεται να επαληθευτεί από την αύξηση κατά 7,9% στα ετήσια έσοδα από ναυλώσεις που έφτασαν τα $1.483 εκ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση κατά 38% στο ΕBITDA της εταιρείας με το πόσο να φτάνει $ 742,6 εκ. για το 2015.
Ο Sergey Frank, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δήλωσε πως η εταιρεία ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες της και επισημαίνει πως κύριος παράγοντας της επιτυχίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Συμπλήρωσε πως στο μέλλον, η βασική στρατηγική της Sovcomflot παραμένει αμετάβλητη. Η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί την ηγετική της θέση ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλου δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να οικοδομεί μια ισχυρή ροή κεφαλαίων από έργα και υποδομές σε LNG και υπεράκτιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, η Sovcomflot δείχνει έμπρακτα την διάθεση της για άνοιγμα σε θαλάσσιες αρκτικές οδούς με επενδύσεις σε νέα πλοία τύπου ice class. Η εταιρεία απέσπασε δυο βραβεία από το Marine Money, όπου ο Nikolay Kolesnikov, CFO της εταιρείας, βραβεύτηκε ως “dealmaker of the year” και η συμφωνία μεταξύ Sovcomflot και Sberbank CBI για δημιουργία Credit Facility βραβεύτηκε ως ‘’The Project Financing Deal of the Year 2015 – West’’.
Τα κέρδη ανά μερίδιο μετοχής για το 2015 ανέρχονται σε $0,173 (2014: $0,041). Ταυτόχρονα, μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης όπως οι S&P, Fitch και Moody’s αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας κατά την διάρκεια του έτους επιβεβαιώνοντας έτσι την καλή πορεία της εταιρείας.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 143 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία (συμπεριλαμβανομένων και πλοίων σε συνιδιοκτησία με τρίτους) που ανέρχονται σε πάνω από 12,4 εκατομμύρια DWT συνολικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ