
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Αποτελέσματα έτους ανακοίνωσε η ρωσική εταιρεία δεξαμενοπλοίων Sovcomflot η οποία παρουσίασε μια ισχυρή αύξηση των καθαρών κερδών για το 2015 με ταυτόχρονες ευρείες μειώσεις του κόστους λειτουργίας της. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε $354,5 εκ. αυξημένα κατά τέσσερις φορές σε σχέση με τα $89 εκ. για το 2014. Το γεγονός αυτό επετεύχθη εξαιτίας της υιοθέτησης μίας ευέλικτης πολιτικής ναυλώσεων από την εταιρεία, που της επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Το γεγονός αυτό έρχεται να επαληθευτεί από την αύξηση κατά 7,9% στα ετήσια έσοδα από ναυλώσεις που έφτασαν τα $1.483 εκ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση κατά 38% στο ΕBITDA της εταιρείας με το πόσο να φτάνει $ 742,6 εκ. για το 2015.
Ο Sergey Frank, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δήλωσε πως η εταιρεία ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες της και επισημαίνει πως κύριος παράγοντας της επιτυχίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Συμπλήρωσε πως στο μέλλον, η βασική στρατηγική της Sovcomflot παραμένει αμετάβλητη. Η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί την ηγετική της θέση ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλου δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να οικοδομεί μια ισχυρή ροή κεφαλαίων από έργα και υποδομές σε LNG και υπεράκτιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, η Sovcomflot δείχνει έμπρακτα την διάθεση της για άνοιγμα σε θαλάσσιες αρκτικές οδούς με επενδύσεις σε νέα πλοία τύπου ice class. Η εταιρεία απέσπασε δυο βραβεία από το Marine Money, όπου ο Nikolay Kolesnikov, CFO της εταιρείας, βραβεύτηκε ως “dealmaker of the year” και η συμφωνία μεταξύ Sovcomflot και Sberbank CBI για δημιουργία Credit Facility βραβεύτηκε ως ‘’The Project Financing Deal of the Year 2015 – West’’.
Τα κέρδη ανά μερίδιο μετοχής για το 2015 ανέρχονται σε $0,173 (2014: $0,041). Ταυτόχρονα, μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης όπως οι S&P, Fitch και Moody’s αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας κατά την διάρκεια του έτους επιβεβαιώνοντας έτσι την καλή πορεία της εταιρείας.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 143 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία (συμπεριλαμβανομένων και πλοίων σε συνιδιοκτησία με τρίτους) που ανέρχονται σε πάνω από 12,4 εκατομμύρια DWT συνολικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ