
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Αποτελέσματα έτους ανακοίνωσε η ρωσική εταιρεία δεξαμενοπλοίων Sovcomflot η οποία παρουσίασε μια ισχυρή αύξηση των καθαρών κερδών για το 2015 με ταυτόχρονες ευρείες μειώσεις του κόστους λειτουργίας της. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε $354,5 εκ. αυξημένα κατά τέσσερις φορές σε σχέση με τα $89 εκ. για το 2014. Το γεγονός αυτό επετεύχθη εξαιτίας της υιοθέτησης μίας ευέλικτης πολιτικής ναυλώσεων από την εταιρεία, που της επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Το γεγονός αυτό έρχεται να επαληθευτεί από την αύξηση κατά 7,9% στα ετήσια έσοδα από ναυλώσεις που έφτασαν τα $1.483 εκ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση κατά 38% στο ΕBITDA της εταιρείας με το πόσο να φτάνει $ 742,6 εκ. για το 2015.
Ο Sergey Frank, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δήλωσε πως η εταιρεία ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες της και επισημαίνει πως κύριος παράγοντας της επιτυχίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Συμπλήρωσε πως στο μέλλον, η βασική στρατηγική της Sovcomflot παραμένει αμετάβλητη. Η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί την ηγετική της θέση ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλου δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να οικοδομεί μια ισχυρή ροή κεφαλαίων από έργα και υποδομές σε LNG και υπεράκτιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, η Sovcomflot δείχνει έμπρακτα την διάθεση της για άνοιγμα σε θαλάσσιες αρκτικές οδούς με επενδύσεις σε νέα πλοία τύπου ice class. Η εταιρεία απέσπασε δυο βραβεία από το Marine Money, όπου ο Nikolay Kolesnikov, CFO της εταιρείας, βραβεύτηκε ως “dealmaker of the year” και η συμφωνία μεταξύ Sovcomflot και Sberbank CBI για δημιουργία Credit Facility βραβεύτηκε ως ‘’The Project Financing Deal of the Year 2015 – West’’.
Τα κέρδη ανά μερίδιο μετοχής για το 2015 ανέρχονται σε $0,173 (2014: $0,041). Ταυτόχρονα, μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης όπως οι S&P, Fitch και Moody’s αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας κατά την διάρκεια του έτους επιβεβαιώνοντας έτσι την καλή πορεία της εταιρείας.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 143 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία (συμπεριλαμβανομένων και πλοίων σε συνιδιοκτησία με τρίτους) που ανέρχονται σε πάνω από 12,4 εκατομμύρια DWT συνολικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ