
Στο πλαίσιο ειδικής τελετής που έγινε στην έδρα της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας, παρουσία των διοικήσεων της Airbus και της AEGEAN, παραδόθηκε επίσημα το τελευταίο από τα συνολικά επτά αεροσκάφη Airbus A320ceo που παρήγγειλε το 2014 η AEGEAN, ανεβάζοντας έτσι το στόλο της στα 61 αεροσκάφη.
Τα A320 ceo, είναι εξοπλισμένα με τα νέα «Sharklets» στα φτερά των αεροσκαφών, καθώς και με κινητήρες V2500. Πρόκειται για ακροπτερύγια, ύψους 2,4 μέτρων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων κατά μέσο όρο μεταξύ 2-3% ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης.
«Είναι πολύ υπερήφανη στιγμή για όλους εμάς στην AEGEAN που ολοκληρώνουμε έναν κύκλο που ξεκίνησε το 2007 οπότε παραλάβαμε το πρώτο αεροπλάνο από τα αρχικά οκτώ Airbus που είχαμε παραγγείλει και τώρα φτάνουν τα 47. Τότε υπήρχαν αμφιβολίες για το κατά πόσο η αρχική παραγγελία των 8 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί, λόγω του ύψους της επένδυσης. Τελικά, ο λόγος που είμαστε σήμερα εδώ είναι το γεγονός ότι γιορτάζουμε όχι μόνο εκείνη την αρχική παραγγελία, που πολλαπλασιάστηκε αργότερα με άλλες παραγγελίες, αλλά και διότι στην μέση της κρίσης, το 2014, είχαμε το θάρρος να προχωρήσουμε σε μια νέα παραγγελία με άλλα επτά αεροπλάνα, το τελευταίο από τα οποία παραλαμβάνουμε σήμερα” δήλωσε, ο αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά την ειδική εκδήλωση για την παραλαβή του A320ceo.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Airbus για την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και τον Ειρηνικό, Christopher Buckley, ο οποίος άνοιξε την εκδήλωση στην Τουλούζη εξήρε την συνεπή επιχειρηματική πορεία της AEGEAN. Ο κ. Buckley τόνισε ότι είναι εντυπωσιασμένος από την ανάπτυξη της AEGEAN παρά τα δύσκολα χρόνια για την Ελλάδα, ενώ χαρακτήρισε την ελληνική αεροπορική εταιρεία ως έναν εξαίρετο συνεργάτη του ομίλου Airbus λέγοντας «νιώθω πολύ περήφανος και προνομιούχος που συνεργάζομαι με την AEGEAN από το πρώτο, πρώτο Airbus. Έχουμε αναπτύξει μια εξαιρετική συνεργασία και πιστεύω ότι έχουμε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά μας».
Δηλώσεις, όμως, έκανε και ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, τονίζοντας ότι «η AEGEAN έχει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο που είχε ποτέ ελληνική αεροπορική εταιρεία. Ακόμα και στην εποχή όπου η Ολυμπιακή Αεροπορία λειτουργούσε ως κρατική αερογραμμή, δεν υπήρξε ποτέ τέτοια ευρεία εξάπλωση δικτύου. Την περίοδο 2007 -2016 φέραμε 47 νέα αεροσκάφη της οικογένειας A320 και είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στην Ελλάδα». Όπως επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης, «είμαστε από τις λίγες εταιρείες οι οποίες μετά την εξαγορά αναπτυσσόμαστε συνεχώς επί τρία χρόνια. Έτσι από το 2012 μέχρι το 2015 έχουμε σχεδόν διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών μας από 6,1 στο 11,6 εκ. επιβάτες, αναπτυσσόμαστε υγιώς και με κερδοφορία από το 2013 έως το 2015 και θα δούμε επίσης ανάπτυξη και στο 2016. Φέτος θα λειτουργούμε ένα στόλο 61 αεροσκαφών, 47 Airbus συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων 7 παραλαβών από την Airbus και τα 14 turboprops από την Ολυμπιακή».
Τέλος ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ανέφερε: «Είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε το γεγονός ότι η AEGEAN είναι μία από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες που κατάφερε να κάνει επενδύσεις στην κρίση, να αναπτυχθεί και να αυξήσει την ποιότητα και το αποτύπωμα της προς όφελος των μετόχων, των εργαζομένων και της χώρας». Και ο κ. Βασιλάκης τόνισε με έμφαση ότι «το μεγάλο ευχαριστώ είναι όπως πάντα για αυτούς που δουλεύουν στην εταιρεία, αυτοί έχουν μεγάλη εκπαίδευση και ικανότητα, η Aegean έχει επεκταθεί δυνατά στην διεθνή αγορά και αυτό το διατηρήσαμε και στα χρόνια της κρίσης. Μετά την εξαγορά της Ολυμπιακής πετύχαμε σημαντική ανάπτυξη που σημαίνει μεγαλύτερη εκπροσώπηση και μεγαλύτερο αποτύπωμα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Το 2013 το προσωπικό μας ήταν 2.100 άτομα, φτάσαμε πέρυσι τους 2.800 εργαζόμενους και ελπίζω το καλοκαίρι του 2016 να έχουμε 3.000 εργαζόμενους. Είμαστε περήφανοι που τα τελευταία 3 χρόνια έχουμε προσφέρει 900 νέες θέσεις εργασίας».
Φωτό: www.facebook.com/aegeanairlines/photos
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ