
Το 1947, ο Νορβηγός ανθρωπολόγος Thor Heyerdahl μαζί με την ομάδα του ξεκίνησε το ταξίδι του πάνω σε μία ξύλινη σχεδία, στην οποία είχε δώσει το όνομα Kon-Tiki, όνομα που έδιναν οι ‘Ινκας στον θεό του ‘Ηλιου. Η σχεδία είχε κατασκευαστεί από κορμούς μπάλσων, μπαμπού, φύλλα μπανανιάς και λιάνες και κατάφερε να οδηγήσει το παράτολμο πλήρωμά της από το Περού ως τα νησιά της Πολυνησίας.
Σχεδόν εβδομήντα χρόνια μετά, το πλήρωμα του Kon-Tiki 2, επιδίωξε να πραγματοποιήσει ένα νέο ταξίδι με ξύλινη σχεδία. Όμως η κατάληξη της προσπάθειάς τους να διαπλεύσουν τον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν άδοξη, καθώς αναγκάστηκαν να ζητήσουν βοήθεια και διασώθηκαν από ένα παραπλέον φορτηγό πλοίο.
Το Kon-Tiki 2 επρόκειτο να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι 4.500 ναυτικών μιλίων από το Περού προς στα νησιά του Πάσχα και να επιστρέψει. Αν και ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς φτάνοντας στα νησιά του Πάσχα μέσα σε 43 ημέρες, κατά την επιστροφή του στο Περού κατέληξε να πλέει στον Ειρηνικό για 114 μέρες ευρισκόμενο 900 μίλια μακριά από τις ακτές της Λατινικής Αμερικής. Το πλήρωμα του Kon-Tiki 2 τελικά αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και μετά από επικοινωνία με το πολεμικό ναυτικό της Χιλής, πολεμικό πλοίο προσέγγισε την σχεδία και περισυνέλλεξε το πλήρωμά της.
Ένας από τους λόγους που οδήγησε σε διακοπή το ταξίδι του Kon-Tiki 2 ήταν και οι κακές καιρικές συνθήκες, οι οποίες αποδίδονται στο εποχιακό φαινόμενο «Ελ Νίνιο».
Αξίζει να αναφερθεί πως το Kon Tiki 2 ήταν εξοπλισμένο με ειδικά όργανα για την καταγραφή των μετεωρολογικών συνθηκών, και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν αναμένεται να αποδειχθούν ιδιαιτέρως χρήσιμα για την περαιτέρω κατανόηση του «Ελ Νίνιο».
content/uploads/2016/03/201603221102355081.jpg”>
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ARMADA DE CHILE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ