
Το 1947, ο Νορβηγός ανθρωπολόγος Thor Heyerdahl μαζί με την ομάδα του ξεκίνησε το ταξίδι του πάνω σε μία ξύλινη σχεδία, στην οποία είχε δώσει το όνομα Kon-Tiki, όνομα που έδιναν οι ‘Ινκας στον θεό του ‘Ηλιου. Η σχεδία είχε κατασκευαστεί από κορμούς μπάλσων, μπαμπού, φύλλα μπανανιάς και λιάνες και κατάφερε να οδηγήσει το παράτολμο πλήρωμά της από το Περού ως τα νησιά της Πολυνησίας.
Σχεδόν εβδομήντα χρόνια μετά, το πλήρωμα του Kon-Tiki 2, επιδίωξε να πραγματοποιήσει ένα νέο ταξίδι με ξύλινη σχεδία. Όμως η κατάληξη της προσπάθειάς τους να διαπλεύσουν τον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν άδοξη, καθώς αναγκάστηκαν να ζητήσουν βοήθεια και διασώθηκαν από ένα παραπλέον φορτηγό πλοίο.
Το Kon-Tiki 2 επρόκειτο να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι 4.500 ναυτικών μιλίων από το Περού προς στα νησιά του Πάσχα και να επιστρέψει. Αν και ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς φτάνοντας στα νησιά του Πάσχα μέσα σε 43 ημέρες, κατά την επιστροφή του στο Περού κατέληξε να πλέει στον Ειρηνικό για 114 μέρες ευρισκόμενο 900 μίλια μακριά από τις ακτές της Λατινικής Αμερικής. Το πλήρωμα του Kon-Tiki 2 τελικά αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και μετά από επικοινωνία με το πολεμικό ναυτικό της Χιλής, πολεμικό πλοίο προσέγγισε την σχεδία και περισυνέλλεξε το πλήρωμά της.
Ένας από τους λόγους που οδήγησε σε διακοπή το ταξίδι του Kon-Tiki 2 ήταν και οι κακές καιρικές συνθήκες, οι οποίες αποδίδονται στο εποχιακό φαινόμενο «Ελ Νίνιο».
Αξίζει να αναφερθεί πως το Kon Tiki 2 ήταν εξοπλισμένο με ειδικά όργανα για την καταγραφή των μετεωρολογικών συνθηκών, και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν αναμένεται να αποδειχθούν ιδιαιτέρως χρήσιμα για την περαιτέρω κατανόηση του «Ελ Νίνιο».
content/uploads/2016/03/201603221102355081.jpg”>
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ARMADA DE CHILE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ