
Πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια στην Κίνα αλλά και ναυτικοί που εισέρχονται στη χώρα πρέπει να γνωρίζουν τις πρόσφατες παρεμβάσεις της κινεζικής κυβέρνησης προκειμένου να περιορισθεί η μετάδοση του Ζίκα στην Ασία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του London P & I Club η πρόσφατη εγκύκλιος σχετικά με τα μέτρα για την πρόληψη και τον έλεγχο του ιού Ζίκα στην Κίνα είναι μεν σαφή αλλά τοπικά λιμάνια μπορεί να υιοθετήσουν διαφορετικές πρακτικές.
Τα μέτρα πρόληψης του ιού υλοποιούνται από το Chinese Entry-Exit Inspection and Quarantine Bureau (CIQ) από τις 2 Μαρτίου 2016 και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες απαιτήσεις: –
· Για τα άτομα που έχουν προέλθει από πληγείσες περιοχές (ειδικά της Νότιας Αμερικής) και υποφέρουν από πυρετό, κεφαλαλγία, μυαλγίες και αρθραλγίες ή εξάνθημα, θα πρέπει να το δηλώσουν στο CIQ πριν από την είσοδο / έξοδο από την Κίνα.
· Για τα πλοία που έχουν καλέσει σε πληγείσες περιοχές θα πρέπει να έχουν λάβει μέτρα για την εξάλειψη των κουνουπιών / και των αυγών τους ενώ επιθυμητό είναι να κατέχουν ένα Mosquito Eradication Certificate, το οποίο εκδίδεται από τις αρχές των χωρών που έχουν πληγεί.
Η προσέγγιση των τοπικών CIQs στην τελευταία εγκύκλιο μπορεί ωστόσο να διαφέρει: ο Ανταποκριτής του Club αναφέρει ότι το πιστοποιητικό θα πρέπει υποχρεωτικά να παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια των τυπικών διατυπώσεων εισόδου στα ακόλουθα λιμάνια Dalian, Xiamen, Guangzhou και Fuzhou. Σε μερικά λιμάνια, όπως π.χ. στο Tianjin, το πιστοποιητικό πιθανώς να μην απαιτηθεί από την τοπική CIQ, αλλά τα σκάφη θα υπόκεινται σε έλεγχο / έρευνα από τις τοπικές αξιωματικούς CIQ για κουνούπια ή / και αυγά κουνουπιών επί του σκάφους. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο τα πλοία να διαθέτουν σε κάθε περίπτωση το απαραίτητο πιστοποιητικό ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις.
Ilias G. Bissias
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ