
Πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια στην Κίνα αλλά και ναυτικοί που εισέρχονται στη χώρα πρέπει να γνωρίζουν τις πρόσφατες παρεμβάσεις της κινεζικής κυβέρνησης προκειμένου να περιορισθεί η μετάδοση του Ζίκα στην Ασία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του London P & I Club η πρόσφατη εγκύκλιος σχετικά με τα μέτρα για την πρόληψη και τον έλεγχο του ιού Ζίκα στην Κίνα είναι μεν σαφή αλλά τοπικά λιμάνια μπορεί να υιοθετήσουν διαφορετικές πρακτικές.
Τα μέτρα πρόληψης του ιού υλοποιούνται από το Chinese Entry-Exit Inspection and Quarantine Bureau (CIQ) από τις 2 Μαρτίου 2016 και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες απαιτήσεις: –
· Για τα άτομα που έχουν προέλθει από πληγείσες περιοχές (ειδικά της Νότιας Αμερικής) και υποφέρουν από πυρετό, κεφαλαλγία, μυαλγίες και αρθραλγίες ή εξάνθημα, θα πρέπει να το δηλώσουν στο CIQ πριν από την είσοδο / έξοδο από την Κίνα.
· Για τα πλοία που έχουν καλέσει σε πληγείσες περιοχές θα πρέπει να έχουν λάβει μέτρα για την εξάλειψη των κουνουπιών / και των αυγών τους ενώ επιθυμητό είναι να κατέχουν ένα Mosquito Eradication Certificate, το οποίο εκδίδεται από τις αρχές των χωρών που έχουν πληγεί.
Η προσέγγιση των τοπικών CIQs στην τελευταία εγκύκλιο μπορεί ωστόσο να διαφέρει: ο Ανταποκριτής του Club αναφέρει ότι το πιστοποιητικό θα πρέπει υποχρεωτικά να παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια των τυπικών διατυπώσεων εισόδου στα ακόλουθα λιμάνια Dalian, Xiamen, Guangzhou και Fuzhou. Σε μερικά λιμάνια, όπως π.χ. στο Tianjin, το πιστοποιητικό πιθανώς να μην απαιτηθεί από την τοπική CIQ, αλλά τα σκάφη θα υπόκεινται σε έλεγχο / έρευνα από τις τοπικές αξιωματικούς CIQ για κουνούπια ή / και αυγά κουνουπιών επί του σκάφους. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο τα πλοία να διαθέτουν σε κάθε περίπτωση το απαραίτητο πιστοποιητικό ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις.
Ilias G. Bissias
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ