
Πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια στην Κίνα αλλά και ναυτικοί που εισέρχονται στη χώρα πρέπει να γνωρίζουν τις πρόσφατες παρεμβάσεις της κινεζικής κυβέρνησης προκειμένου να περιορισθεί η μετάδοση του Ζίκα στην Ασία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του London P & I Club η πρόσφατη εγκύκλιος σχετικά με τα μέτρα για την πρόληψη και τον έλεγχο του ιού Ζίκα στην Κίνα είναι μεν σαφή αλλά τοπικά λιμάνια μπορεί να υιοθετήσουν διαφορετικές πρακτικές.
Τα μέτρα πρόληψης του ιού υλοποιούνται από το Chinese Entry-Exit Inspection and Quarantine Bureau (CIQ) από τις 2 Μαρτίου 2016 και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες απαιτήσεις: –
· Για τα άτομα που έχουν προέλθει από πληγείσες περιοχές (ειδικά της Νότιας Αμερικής) και υποφέρουν από πυρετό, κεφαλαλγία, μυαλγίες και αρθραλγίες ή εξάνθημα, θα πρέπει να το δηλώσουν στο CIQ πριν από την είσοδο / έξοδο από την Κίνα.
· Για τα πλοία που έχουν καλέσει σε πληγείσες περιοχές θα πρέπει να έχουν λάβει μέτρα για την εξάλειψη των κουνουπιών / και των αυγών τους ενώ επιθυμητό είναι να κατέχουν ένα Mosquito Eradication Certificate, το οποίο εκδίδεται από τις αρχές των χωρών που έχουν πληγεί.
Η προσέγγιση των τοπικών CIQs στην τελευταία εγκύκλιο μπορεί ωστόσο να διαφέρει: ο Ανταποκριτής του Club αναφέρει ότι το πιστοποιητικό θα πρέπει υποχρεωτικά να παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια των τυπικών διατυπώσεων εισόδου στα ακόλουθα λιμάνια Dalian, Xiamen, Guangzhou και Fuzhou. Σε μερικά λιμάνια, όπως π.χ. στο Tianjin, το πιστοποιητικό πιθανώς να μην απαιτηθεί από την τοπική CIQ, αλλά τα σκάφη θα υπόκεινται σε έλεγχο / έρευνα από τις τοπικές αξιωματικούς CIQ για κουνούπια ή / και αυγά κουνουπιών επί του σκάφους. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο τα πλοία να διαθέτουν σε κάθε περίπτωση το απαραίτητο πιστοποιητικό ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις.
Ilias G. Bissias
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ