
Οι ναύλοι για πλοία capesize σε βασικά δρομολόγια στην Ασία εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σταθεροί βραχυπρόθεσμα, καθώς η προσφορά συνεχίζει να είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός capesize έχει τεθεί εκτός αγοράς είτε λόγω διάλυσης είτε λόγω ακινησίας σε αγκυροβόλια. Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η ναυλαγορά θα κινείται στα ίδια επίπεδα τουλάχιστον για δύο εβδομάδες. Περί τα 70 capesize βρίσκονται σε ακινησία ή εν αναμονή ναύλωσης στην περιοχή του Ειρηνικού ενώ ακόμα 50 είναι εν αναμονή ναύλωσης στην περιοχή του Ατλαντικού. Επιπρόσθετα από τις αρχές του έτους περί τα 5,2 εκ. dwt προερχόμενα από πλοία capesize έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια, παρουσιάζοντας αύξηση 94% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2015, σύμφωνα με εκτιμήσεις των Clarkson.
Να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στα capesize σε ορισμένες γραμμές διαμορφώνονται στο επίπεδο των $2.200, όταν το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος για ένα πλοίο αυτού του τύπου διαμορφώνεται στα $7.000-$7.500
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ