
Οι σταθερά χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν διαμορφώσει ένα ιδιαιτέρως αρνητικό περιβάλλον για την εξερεύνηση πετρελαίου στην Βόρεια Θάλασσα, η οποία παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, χωρίς καμία ένδειξη βελτίωσης, όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η ένωση «Oil & Gas UK». Και αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες έχουν βελτιώσει σημαντικά -κατά το τελευταίο διάστημα- τα οικονομικά τους μεγέθη, με βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους, με μείωση του λειτουργικού τους κόστους καθώς και με αύξηση της παραγωγής τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2016 αναμένεται η εξερεύνηση σε μόλις επτά πηγάδια άντλησης πετρελαίου, όταν πέρυσι τα πηγάδια ανέρχονταν σε 13 και το 2008 σε 40.
Σύμφωνα με την έκθεση το πλέον ανησυχητικό στοιχείο είναι η κατάρρευση των επενδύσεων σε νέα έργα έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου. Συγκεκριμένα για το 2016 αναμένεται η έγκριση ενός ποσού όχι μεγαλύτερου από £1 δις για επενδύσεις σε νέα έργα, όταν τα συνήθη ποσά -κατά τα περασμένα πέντε έτη- άγγιζαν τα £8 δισεκατομμύρια. Αυτή η πραγματικότητα δεν κάνει τίποτα άλλο, βέβαια, από το να πυροδοτεί ισχυρούς φόβους για το μακροπρόθεσμο μέλλον της βιομηχανίας πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πίεση που δέχεται η πετρελαϊκή βιομηχανία στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ισχυρή, με δεδομένο ότι η τιμή του πετρελαίου έχει μειωθεί κατά 70% από το καλοκαίρι του 2014, ενώ αντιστοίχως μείωση κατά 20% έχει καταγραφεί και στην ημερήσια τιμή του φυσικού αερίου, μέσα στο περασμένο έτος. Και μολονότι οι βρετανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Βόρεια Θάλασσα είχαν προχωρήσει σε αύξηση της παραγωγής στα -κατά μέσο όρο- 1,64 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2015, τα έσοδα κατέγραψαν σημαντική πτώση της τάξης του 30%, φτάνοντας τα £18,1 δισεκατομμύρια.
Από την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Oil & Gas UK, Deirdre Michie, δήλωσε σχετικά ότι μολονότι η πετρελαϊκή βιομηχανία στην Βρετανία έχει πίσω της αρκετές δεκαετίες εμπειρίας και συσσωρευμένης γνώσης, που μπορούν να αξιοποιηθούν προς αντιμετώπιση της υπάρχουσας δύσκολης κατάστασης, εντούτοις οι προκλήσεις από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου είναι μεγάλες, και για αυτό θα πρέπει να εργαστεί ο κλάδος με στόχο τη λήψη μέτρων προς την άμεση αντιμετώπιση των υφιστάμενων δυσχερειών.
Φωτό: flickr.com/David Wong
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ