Απαισιόδοξη η πορεία της ναυλαγοράς και ακόμη δεν έχουμε βιώσει το χαμηλότερο...

Απαισιόδοξη η πορεία της ναυλαγοράς και ακόμη δεν έχουμε βιώσει το χαμηλότερο της σημείο

336
Απαισιόδοξη η πορεία της ναυλαγοράς και ακόμη δεν έχουμε βιώσει το χαμηλότερο της σημείο

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Με την επιστροφή στην κανονικότητα, ύστερα από την ολοκλήρωση των αργιών στην Κίνα για το Νέο Έτος, ο δείκτης BDI, σταμάτησε την πτωτική του πορεία και κινείται πλέον με θετικό πρόσημο αλλά με χαμηλή δυναμική και δεν θα μας αιφνιδιάσει αν τις επόμενες ημέρες δούμε και αντιστροφή της πορείας του.
Όπως έχουμε επισημάνει, η ταχύτητα ανόδου είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία στην πορεία του δείκτη καθώς για να φτάσει σε επίπεδα OPEX Break Even Point με «ισομερή» αναλογική αύξηση των υποδεικτών του, θα πρέπει ο δείκτης να φτάσει στις 600 μονάδες περίπου.
Σε προηγούμενες αναλύσεις, είχαμε επισημάνει πως συγκριτικά με το 2015 η φετινή χρονιά θα είναι πιο επιβαρυμένη από πλευράς αύξησης του τονάζ και η μόνη αντίρροπη δύναμη στην αύξηση θα είναι ο αριθμός των διαλύσεων που θα λάβει χώρα εντός του έτους.
Μέχρι στιγμής πάντως, η κυκλικότητα στον τομέα των παραδόσεων που τις θέλει να είναι αυξημένες στην αρχή του κάθε έτους, ήδη έχει αρχίσει και επιβεβαιώνεται, καθώς τον Ιανουάριο έπεσαν στο νερό 7,2 εκ. DWΤ πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, αριθμός ο οποίος είναι διπλάσιος από τον μηνιαίο μέσο όρο των παραδόσεων του 2015.
Η αντίρροπη δύναμη, οι διαλύσεις, ήταν αυτές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο τον Ιανουάριο, καθώς έφτασαν στα υψηλά επίπεδα των 4,6 εκ. DWT, τον υψηλότερο αριθμό από τον Απρίλιο του 2015, όπου ο αριθμός των διαλύσεων έφτασε τους 5,6 εκ. DWT. Συμπερασματικά, η καθαρή αύξηση του στόλου τον Ιανουάριο έκλεισε στους 2,6 εκ. DWT.
Με μία εντελώς απλοϊκή αναγωγή από τα ανωτέρω νούμερα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για το 2016 το καθαρό συνολικό νούμερο της αύξησης του τονάζ θα κυμανθεί στους 31,2 εκ. DWT, χωρίς όμως να έχουμε συμπεριλάβει τον άγνωστο Χ, που είναι οι ακυρώσεις/μετακυλίσεις.
Αν υποθέσουμε ότι η επιθυμητή αύξηση του στόλου για φέτος θα είναι να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με του 2015, ποσοστό 2,5% ή 19 εκ. DWT, τότε ο άγνωστος Χ των ακυρώσεων/μετακυλήσεων, θα πρέπει να κλείσει στο 39% ή 12,2 εκ. DWT, της καθαρής αύξησης του τονάζ των 31,2 εκ. DWT
Σε μία πρόσφατη δημοσίευση της αναφορικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Deutsche Bank, εμφανίζεται απαισιόδοξη για την πορεία της αγοράς σημειώνοντας ότι ακόμη δεν έχουμε βιώσει το χαμηλότερο της σημείο.
Χαρακτηριστικά αναφέρει αυτό που και εμείς έντονα έχουμε τονίσει εδώ και πολύ καιρό, ότι η σημαντική υποχώρηση των ναύλων τον προηγούμενο μήνα θεωρήθηκε από πολλούς απλά ως το αποτέλεσμα της υπερβολικής προσφοράς, αγνοώντας όμως την ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στο Παγκόσμιο εμπόριο και που είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας στην παρούσα φάση, χωρίς όμως να υποβαθμίζει και τον παράγοντα της υπέρ-προσφοράς.
Η Τράπεζα, κάνει ιδιαίτερη μνεία στον άγνωστο Χ των ακυρώσεων/μετακυλήσεων, επισημαίνοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών είναι στα Κινεζικά ναυπηγεία όπου τα Payments Terms είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τους πλοιοκτήτες παρέχοντας τους έτσι την δυνατότητα να προχωρήσουν σε ακυρώσεις παραγγελιών, αλλά ενώ έχουν υπάρξει μερικά παραδείγματα ακυρώσεων, αυτά είναι πολύ λίγα και μεμονωμένα.
Χαρακτηριστικά αναφέρει, ότι βάσει του Orderbook, 360 πλοία άνω των 60,000 DWT ή 37 εκ. DWT, είναι υπό παραγγελία στα Κινεζικά ναυπηγεία εκ των οποίων το 80% αναμένεται να παραδοθεί φέτος, μειώνοντας σημαντικά τα περιθώρια ακυρώσεων, επιδεινώνοντας περαιτέρω την εικόνα της αγοράς και θεωρώντας σαν λύση την απόσυρση/διάλυση πλοίων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘KOHYOHSAN’ 172.564 DWT (2001 – NKK), πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘CYMBERLINE’ 73.060 DWT (2001 – Sumitomo) αγοράστηκαν από Κινέζους στα $ 3.5 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘ANNE KJERSTI’ 53.000 DWT (2012 – Ha Long) πουλήθηκε στα $ 6.3 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax/Handysize, το ‘STOVE TRADITION’ 46.223 DWT (1998 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 3.5 εκ. και το ‘OCEAN KITE’ 37.187 DWT (2012 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 8.5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘OCEAN MARE’ 106.054 DWT (2006 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 27 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.