
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Νορβηγίας [Statistisk sentralbyrå] το ΑΕΠ της Νορβηγίας συρρικνώθηκε κατά 1,2% κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015, με την πτώση να αποδίδεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής της πετρελαϊκής βιομηχανίας της χώρας, ενώ για όλο το 2015 η νορβηγική οικονομία αναπτύχθηκε με μόλις 1%, την χαμηλότερη επίδοση που έχει καταγραφεί από το 2009.
Όμως δεν ήταν μόνο ο τομέας της πετρελαϊκής βιομηχανίας αλλά και οι τομείς του φυσικού αερίου και της ναυτιλίας που συνέβαλλαν στη μείωση του νορβηγικού ΑΕΠ, καθώς αθροιστικά και οι τρεις αυτοί τομείς συρρικνώθηκαν κατά 5,6% κατά την διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2015, όταν το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν καταγράψει αύξηση της τάξης του 7,8%.
Όπως συνέβη και σε άλλες χώρες με ισχυρή πετρελαϊκή βιομηχανία, η Νορβηγία -που αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό ορυκτών καυσίμων στην δυτική Ευρώπη- υπέστη ισχυρά χτυπήματα από τις χαμηλές τιμές του αργού πετρελαίου, οδηγώντας σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, ακόμα και στο κλείσιμο επιχειρήσεων.
Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι μέσα στον Ιανουάριο του 2016 τέσσερις μεγάλες εταιρείες, η Statoil, η BP, o νορβηγικός όμιλος εταιρειών Aker Solutions, που ειδικεύεται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών σε εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, και η Songa Offshore SE, μία νορβηγική-κυπριακή εταιρεία που ιδρύθηκε το 2005 και ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών σε εργασίες θαλάσσιων γεωτρήσεων, ανακοίνωσαν τις αποφάσεις του για μείωση του προσωπικού τους, αλλά και ματαίωση επενδυτικών σχεδίων με στόχο τον περιορισμό του λειτουργικού τους κόστους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Helge Sterk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ