
Ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός οικονομικών της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ με δηλώσεις του την περασμένη Παρασκευή προσπάθησε να καθησυχάσει τους φόβους της πολωνικής κυβέρνησης, που προκαλούνται από τα σχέδια της κατασκευής ενός δεύτερου υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς αερίου από την Ρωσία προς την Γερμανία μέσω της Βαλτικής Θάλασσας.
«Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπ’ όψιν της ανησυχίες της Πολωνίας» δήλωσε με έμφαση ο Γερμανός αντικαγκελάριος, κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Πολωνό ομόλογό του Mateusz Morawiecki στην Βαρσοβία. Μάλιστα σημείωσε ότι η γερμανική κυβέρνηση έχει ήδη ενημερώσει τη Μόσχα ότι το Βερολίνο δεν πρόκειται να προχωρήσει στην εκτέλεση του νέου αγωγού φυσικού αερίου, χωρίς να διασφαλιστεί ότι οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης θα προμηθεύονται με ικανές ποσότητες φυσικού αερίου.
Από την πλευρά της η πολωνική πολιτική αλλά και πολιτειακή ηγεσία έχει εκφράσει πολλές φορές τις έντονες επιφυλάξεις σχετικά με την ορθότητα της επιλογής κατασκευής του αγωγού Nord Steam II. Για την Πολωνία ο νέος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς την Γερμανία θα υπονομεύσει άμεσα τα στρατηγικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραβιάζοντας τους ισχύοντες κανόνες ανταγωνισμού. Επιπλέον, εκφράζονται φόβοι ότι τα έσοδα που θα έχει η Ρωσία από το έργο θα κατευθυνθούν προς την αγορά νέων οπλικών συστημάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της Πολωνίας και εν γένει των χωρών της ανατολικής Ευρώπης.
Ο ίδιος ο υπουργός οικονομικών της Πολωνίας Morawiecki μετά τη συνάντησή του με τον Γερμανό αντικαγκελάριο δήλωσε ότι «είμαστε εν μέρει ανήσυχοι ως προς το ζήτημα της ασφάλειας της χώρας όχι μόνο με όρους γεωπολιτικής αλλά και από άποψη προμήθειας φυσικού αερίου».
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν υπάρχει ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του αγωγού, ο οποίος σε κάθε περίπτωση θα καταστήσει την Γερμανία κόμβο διανομής για το ρωσικό φυσικό αέριο προς την Δυτική Ευρώπη, και τα σχέδια κατασκευής του οποιου δεν έχουν θορυβήσει μόνο την Πολωνία αλλά και άλλες χώρες της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της Ιταλίας.
Από την πλευρά του ο Γερμανός αντικαγκελάριος δήλωσε ότι το έργο αφορά, κυρίως, την γερμανική οικονομία και ότι η Γερμανία είναι σαφώς υπέρ της πολιτικής διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου. «Αλλά» τόνισε «σε κάθε περίπτωση εναπόκειται στην γερμανική αγορά και τις επιχειρήσεις να αποφασίσουν από ποια πηγή θα έρχεται το φυσικό αέριο».
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/Stefan Sauer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ