
Αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2015 ανακοίνωσε η Euronav, με κέρδη που ανέρχονται σε 104,7 εκ $ η 0,66 $ ανά μετοχή, έναντι απωλειών 3.9 εκ $ που κατέγραψε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Σε ετήσια βάση, η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 350 εκ $ για το 2015, έναντι ζημιών 45 εκ $ που σημείωσε το 2014.
Ο κ. Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά. Με την χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε τριμηνιαίο EBITDA ύψους 160 εκ $, το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Όσον αφορά την μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Όπως και προγενέστερα η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.
Συγκριτικά με το 2014, η Euronav διπλασίασε το ύψος των TCE τόσο για τα VLCC όσο και για τα Suexmax, με μέσο ημερήσιο έσοδο 55.000 $ και 41.600 $ αντίστοιχα. Σχετικά με τις αγοραπωλησίες πλοίων η εταιρεία πούλησε τον Νοέμβριο το Suezmax Cap Laurent ( 146.145 dwt) έναντι 22,25 εκ $, πραγματοποιώντας κέρδος από την πώληση 11 εκ $. Τον Ιανουάριο του 2016 πούλησε το VLCC Famenne, ένα εκ των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων του στόλου της, για 38,4 εκ $, ενώ τον ίδιο μήνα παρέλαβε το VLCC Alice ( 343.057 dwt).
Με ένα χαμηλό orderbook για VLCC αλλά και Suezmax από το τρίτο τρίμηνο του 2015, η εταιρεία τονίζει πως η υπάρχουσα σχετική ισορροπία προσφοράς και ζήτησης οφείλει να παραμείνει σταθερή και πως με τον χαμηλό ρυθμό scrapping η μέση διάρκεια ζωής 20 ετών για ένα δεξαμενόπλοιο συνεπάγεται ένα φυσιολογικό επίπεδο φθοράς (5% ετησίως) στον παγκόσμιο στόλο.
Σε παγκόσμιο κλίμα, η επιστροφή του Ιράν στις αγορές αναμένεται να αργήσει να γίνει αισθητή στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ενώ η ταυτόχρονη άρση απαγόρευσης των εξαγωγών των ΗΠΑ ήταν καλοδεχούμενη.
Η Euronav είναι σε θέση να επωφεληθεί από την ισχυρή ανάπτυξη του κλάδου και με την καθιερωμένη πολιτική διανομής μερίσματος στοχεύει να μεγιστοποιήσει τιςαποδόσεις των μετόχων. Η εταιρεία υποστηρίζεται από μια ενεργητική προσέγγιση προς τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου του στόλου της και παρέχει στην ομάδα του management τα κατάλληλα εφόδια για μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, με δύο VLCC που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το Μάιο του 2016. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 12 $ ανά μετοχή ( 29/1/2016).
του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ