
Αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2015 ανακοίνωσε η Euronav, με κέρδη που ανέρχονται σε 104,7 εκ $ η 0,66 $ ανά μετοχή, έναντι απωλειών 3.9 εκ $ που κατέγραψε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Σε ετήσια βάση, η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 350 εκ $ για το 2015, έναντι ζημιών 45 εκ $ που σημείωσε το 2014.
Ο κ. Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά. Με την χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε τριμηνιαίο EBITDA ύψους 160 εκ $, το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Όσον αφορά την μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Όπως και προγενέστερα η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.
Συγκριτικά με το 2014, η Euronav διπλασίασε το ύψος των TCE τόσο για τα VLCC όσο και για τα Suexmax, με μέσο ημερήσιο έσοδο 55.000 $ και 41.600 $ αντίστοιχα. Σχετικά με τις αγοραπωλησίες πλοίων η εταιρεία πούλησε τον Νοέμβριο το Suezmax Cap Laurent ( 146.145 dwt) έναντι 22,25 εκ $, πραγματοποιώντας κέρδος από την πώληση 11 εκ $. Τον Ιανουάριο του 2016 πούλησε το VLCC Famenne, ένα εκ των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων του στόλου της, για 38,4 εκ $, ενώ τον ίδιο μήνα παρέλαβε το VLCC Alice ( 343.057 dwt).
Με ένα χαμηλό orderbook για VLCC αλλά και Suezmax από το τρίτο τρίμηνο του 2015, η εταιρεία τονίζει πως η υπάρχουσα σχετική ισορροπία προσφοράς και ζήτησης οφείλει να παραμείνει σταθερή και πως με τον χαμηλό ρυθμό scrapping η μέση διάρκεια ζωής 20 ετών για ένα δεξαμενόπλοιο συνεπάγεται ένα φυσιολογικό επίπεδο φθοράς (5% ετησίως) στον παγκόσμιο στόλο.
Σε παγκόσμιο κλίμα, η επιστροφή του Ιράν στις αγορές αναμένεται να αργήσει να γίνει αισθητή στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ενώ η ταυτόχρονη άρση απαγόρευσης των εξαγωγών των ΗΠΑ ήταν καλοδεχούμενη.
Η Euronav είναι σε θέση να επωφεληθεί από την ισχυρή ανάπτυξη του κλάδου και με την καθιερωμένη πολιτική διανομής μερίσματος στοχεύει να μεγιστοποιήσει τιςαποδόσεις των μετόχων. Η εταιρεία υποστηρίζεται από μια ενεργητική προσέγγιση προς τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου του στόλου της και παρέχει στην ομάδα του management τα κατάλληλα εφόδια για μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, με δύο VLCC που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το Μάιο του 2016. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 12 $ ανά μετοχή ( 29/1/2016).
του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ