
«Ανεξάρτητα από την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, ώστε κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα να εξασφαλίζονται οι κανόνες δημοσίου ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και με σειρά άλλων πρωτοβουλιών και ρυθμίσεων, θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα και των παραλιμένιων πόλεων-δήμων. Στην κατεύθυνση αυτή, στο επόμενο διάστημα, καθίσταται αναγκαίος ένας νέος κύκλος κοινωνικής και θεσμικής διαβούλευσης για την εξειδίκευση και την εξασφάλιση όλων των παραπάνω», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας κατά τη χθεσινή του συνάντηση με εκπρόσωποι της αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών.
Στη διάρκεια της συνάντησης ο υπουργός, έκανε αναφορά στις οικονομικές εξελίξεις, που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και επιμέρους στα λιμάνια, της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας πως η διαδικασία αποκρατικοποίησης, όπως αυτή γίνεται με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν μια προγραμματική επιλογή αυτής της κυβέρνησης και πως έχει προκύψει ως εξέλιξη των δεσμευτικών συμφωνιών με τους εταίρους-δανειστές.
Με τη σειρά τους οι Εκπρόσωποι της Αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών δήλωσαν πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στα λιμάνια της Ελλάδας. Επεσήμαναν την ανάγκη να διατηρηθεί ο Δημόσιος Έλεγχος των λιμανιών, να εξασφαλιστεί η συμμετοχή στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να αποσαφηνιστούν και να κατοχυρωθούν οι εργασιακές σχέσεις, ενώ τέλος ζήτησαν την επικύρωση των Διεθνών Συμβάσεων που αφορούν σε αυτές.
Ο κ. Δρίτσας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των αντιπροσωπειών πως το υπουργείο ήδη έχει ως προτεραιότητα και μελετά τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου της λιμενικής εργασίας με βάση τις συμβάσεις 137 και 152 του ILO. Επίσης, τόνισε πως προσετέθη στο άρθρο 5 της Σύμβασης Παραχώρησης, ειδική διάταξη που αναφέρεται στην απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ