
«Ανεξάρτητα από την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, ώστε κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα να εξασφαλίζονται οι κανόνες δημοσίου ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και με σειρά άλλων πρωτοβουλιών και ρυθμίσεων, θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα και των παραλιμένιων πόλεων-δήμων. Στην κατεύθυνση αυτή, στο επόμενο διάστημα, καθίσταται αναγκαίος ένας νέος κύκλος κοινωνικής και θεσμικής διαβούλευσης για την εξειδίκευση και την εξασφάλιση όλων των παραπάνω», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας κατά τη χθεσινή του συνάντηση με εκπρόσωποι της αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών.
Στη διάρκεια της συνάντησης ο υπουργός, έκανε αναφορά στις οικονομικές εξελίξεις, που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και επιμέρους στα λιμάνια, της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας πως η διαδικασία αποκρατικοποίησης, όπως αυτή γίνεται με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν μια προγραμματική επιλογή αυτής της κυβέρνησης και πως έχει προκύψει ως εξέλιξη των δεσμευτικών συμφωνιών με τους εταίρους-δανειστές.
Με τη σειρά τους οι Εκπρόσωποι της Αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών δήλωσαν πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στα λιμάνια της Ελλάδας. Επεσήμαναν την ανάγκη να διατηρηθεί ο Δημόσιος Έλεγχος των λιμανιών, να εξασφαλιστεί η συμμετοχή στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να αποσαφηνιστούν και να κατοχυρωθούν οι εργασιακές σχέσεις, ενώ τέλος ζήτησαν την επικύρωση των Διεθνών Συμβάσεων που αφορούν σε αυτές.
Ο κ. Δρίτσας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των αντιπροσωπειών πως το υπουργείο ήδη έχει ως προτεραιότητα και μελετά τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου της λιμενικής εργασίας με βάση τις συμβάσεις 137 και 152 του ILO. Επίσης, τόνισε πως προσετέθη στο άρθρο 5 της Σύμβασης Παραχώρησης, ειδική διάταξη που αναφέρεται στην απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ