
«Ανεξάρτητα από την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, ώστε κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα να εξασφαλίζονται οι κανόνες δημοσίου ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και με σειρά άλλων πρωτοβουλιών και ρυθμίσεων, θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα και των παραλιμένιων πόλεων-δήμων. Στην κατεύθυνση αυτή, στο επόμενο διάστημα, καθίσταται αναγκαίος ένας νέος κύκλος κοινωνικής και θεσμικής διαβούλευσης για την εξειδίκευση και την εξασφάλιση όλων των παραπάνω», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας κατά τη χθεσινή του συνάντηση με εκπρόσωποι της αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών.
Στη διάρκεια της συνάντησης ο υπουργός, έκανε αναφορά στις οικονομικές εξελίξεις, που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και επιμέρους στα λιμάνια, της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας πως η διαδικασία αποκρατικοποίησης, όπως αυτή γίνεται με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν μια προγραμματική επιλογή αυτής της κυβέρνησης και πως έχει προκύψει ως εξέλιξη των δεσμευτικών συμφωνιών με τους εταίρους-δανειστές.
Με τη σειρά τους οι Εκπρόσωποι της Αντιπροσωπείας του Διεθνούς Συμβουλίου λιμενεργατών δήλωσαν πως παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στα λιμάνια της Ελλάδας. Επεσήμαναν την ανάγκη να διατηρηθεί ο Δημόσιος Έλεγχος των λιμανιών, να εξασφαλιστεί η συμμετοχή στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να αποσαφηνιστούν και να κατοχυρωθούν οι εργασιακές σχέσεις, ενώ τέλος ζήτησαν την επικύρωση των Διεθνών Συμβάσεων που αφορούν σε αυτές.
Ο κ. Δρίτσας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των αντιπροσωπειών πως το υπουργείο ήδη έχει ως προτεραιότητα και μελετά τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου της λιμενικής εργασίας με βάση τις συμβάσεις 137 και 152 του ILO. Επίσης, τόνισε πως προσετέθη στο άρθρο 5 της Σύμβασης Παραχώρησης, ειδική διάταξη που αναφέρεται στην απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ