
Δυσοίωνο παραμένει το κλίμα για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα στην Κίνα. Το γενικότερο κλίμα στην Ασία εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία σε επενδυτές και επιχειρηματίες στη Σαγκάη, στο Νταλιάν και στο Γκουανγκζού. Η δύσκολη αγορά στα Dry και στα Containers πιθανόν να οδηγήσει σε νέο κύμα πτωχεύσεων τις κινεζικές εταιρείες που είχαν μέχρι πρόσφατα αποτελέσει κίνδυνο- απειλή για τις παραδοσιακές ναυτιλιακές της Δύσης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Shanghai International Shipping Institute (SISI) περισσότερο από το 60% των 50 ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου χύδην και οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα αντιμετωπίζουν μακροχρόνιες ζημίες ενώ σχεδόν 40% των εταιρειών αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικά και μακροχρόνια προβλήματα ρευστότητας.
Επίσης ένας σημαντικός αριθμός των παραπάνω κινεζικών εταιρειών έχουν φθάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας ενώ καθώς ο BDI συνεχίζει να καταγράφει και στο 2016 μια πολύ αδύναμη κατάσταση. Έτσι οι ιδιοκτήτες φορτηγών ξηρού φορτίου αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω οικονομικές απώλειες στο αμέσως επόμενο διάστημα. Η Κίνα ουσιαστικά πληρώνει πολύ ακριβά τον ξέφρενο ρυθμό νεοναυπηγήσεων που υποστήριξε χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό το Πεκίνο ενώ, οι περισσότερες κινεζικές εταιρείες που καταγράφουν ζημίες αλλά και τον κίνδυνο χρεοκοπίας υπήρξαν έρμαια βιαστικών ίσως και επιπόλαιων αποφάσεων που δεν αντανακλούσαν την εμπειρία και την τεχνογνωσία που απαιτεί ο κλάδος αλλά έναν πρόχειρο και βιαστικό καιροσκοπισμό που τελικά πληρώνει σήμερα όλη η ναυτιλιακή αγορά.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ