
Δυσοίωνο παραμένει το κλίμα για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα στην Κίνα. Το γενικότερο κλίμα στην Ασία εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία σε επενδυτές και επιχειρηματίες στη Σαγκάη, στο Νταλιάν και στο Γκουανγκζού. Η δύσκολη αγορά στα Dry και στα Containers πιθανόν να οδηγήσει σε νέο κύμα πτωχεύσεων τις κινεζικές εταιρείες που είχαν μέχρι πρόσφατα αποτελέσει κίνδυνο- απειλή για τις παραδοσιακές ναυτιλιακές της Δύσης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Shanghai International Shipping Institute (SISI) περισσότερο από το 60% των 50 ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου χύδην και οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα αντιμετωπίζουν μακροχρόνιες ζημίες ενώ σχεδόν 40% των εταιρειών αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικά και μακροχρόνια προβλήματα ρευστότητας.
Επίσης ένας σημαντικός αριθμός των παραπάνω κινεζικών εταιρειών έχουν φθάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας ενώ καθώς ο BDI συνεχίζει να καταγράφει και στο 2016 μια πολύ αδύναμη κατάσταση. Έτσι οι ιδιοκτήτες φορτηγών ξηρού φορτίου αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω οικονομικές απώλειες στο αμέσως επόμενο διάστημα. Η Κίνα ουσιαστικά πληρώνει πολύ ακριβά τον ξέφρενο ρυθμό νεοναυπηγήσεων που υποστήριξε χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό το Πεκίνο ενώ, οι περισσότερες κινεζικές εταιρείες που καταγράφουν ζημίες αλλά και τον κίνδυνο χρεοκοπίας υπήρξαν έρμαια βιαστικών ίσως και επιπόλαιων αποφάσεων που δεν αντανακλούσαν την εμπειρία και την τεχνογνωσία που απαιτεί ο κλάδος αλλά έναν πρόχειρο και βιαστικό καιροσκοπισμό που τελικά πληρώνει σήμερα όλη η ναυτιλιακή αγορά.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ