
Δυσοίωνο παραμένει το κλίμα για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα στην Κίνα. Το γενικότερο κλίμα στην Ασία εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία σε επενδυτές και επιχειρηματίες στη Σαγκάη, στο Νταλιάν και στο Γκουανγκζού. Η δύσκολη αγορά στα Dry και στα Containers πιθανόν να οδηγήσει σε νέο κύμα πτωχεύσεων τις κινεζικές εταιρείες που είχαν μέχρι πρόσφατα αποτελέσει κίνδυνο- απειλή για τις παραδοσιακές ναυτιλιακές της Δύσης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Shanghai International Shipping Institute (SISI) περισσότερο από το 60% των 50 ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου χύδην και οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα αντιμετωπίζουν μακροχρόνιες ζημίες ενώ σχεδόν 40% των εταιρειών αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικά και μακροχρόνια προβλήματα ρευστότητας.
Επίσης ένας σημαντικός αριθμός των παραπάνω κινεζικών εταιρειών έχουν φθάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας ενώ καθώς ο BDI συνεχίζει να καταγράφει και στο 2016 μια πολύ αδύναμη κατάσταση. Έτσι οι ιδιοκτήτες φορτηγών ξηρού φορτίου αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω οικονομικές απώλειες στο αμέσως επόμενο διάστημα. Η Κίνα ουσιαστικά πληρώνει πολύ ακριβά τον ξέφρενο ρυθμό νεοναυπηγήσεων που υποστήριξε χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό το Πεκίνο ενώ, οι περισσότερες κινεζικές εταιρείες που καταγράφουν ζημίες αλλά και τον κίνδυνο χρεοκοπίας υπήρξαν έρμαια βιαστικών ίσως και επιπόλαιων αποφάσεων που δεν αντανακλούσαν την εμπειρία και την τεχνογνωσία που απαιτεί ο κλάδος αλλά έναν πρόχειρο και βιαστικό καιροσκοπισμό που τελικά πληρώνει σήμερα όλη η ναυτιλιακή αγορά.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ