
Με αφορμή το δελτίο τύπου-καταγγελία της ΠΕΜΕΝ της 4ης Ιανουαρίου 2016, η οποία ανέφερε περί «συνεχιζόμενης κοροϊδίας και εμπαιγμού σε βάρος των αποφοίτων από τα ΑΤΕΙ, με τις υπηρεσίες του υπουργείου να μην τους χορηγούν το δίπλωμα του Γ’ Μηχανικού, παρότι τους διαβεβαίωναν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει επιλυθεί το πρόβλημα τους» από το υπουργείο Ναυτιλίας διευκρινίζονται τα παρακάτω:
«Μετά από λίγους μήνες εφαρμογής του Π.Δ. 141/2014 (ΦΕΚ 232Α΄/20-10-2014) και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2015, το Υπουργείο διαπίστωσε ότι υπήρχαν σημεία του εν λόγω Π.Δ. που απαιτούσαν επαναξιολόγηση και βελτίωση.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο προέβη άμεσα σε δύο ενέργειες:
1) Την καταρχήν καταγραφή των σημείων αυτών και
2) την απόφαση του Υπουργού (17/08/2015 με αριθ. πρωτ. 2233.4-1/348/15) σύμφωνα με την οποία, συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας στην οποία συμμετείχαν οι αρμόδιοι φορείς, μεταξύ των οποίων και εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ, με κύριο έργο της Ομάδας Εργασίας τη διαμόρφωση προτάσεων προς τον Υπουργό για την τροποποίηση του Π.Δ. 141/2014.
Η Ομάδα Εργασίας συνεδρίασε διαδοχικά από τον Οκτώβριο του 2015 μέχρι και την 15-12-2015. Ένα από τα κυριότερα θέματα που απασχόλησαν την Ομάδα Εργασίας ήταν να επανεξετάσει όλες τις ειδικότητες διπλωματούχων/πτυχιούχων ΑΕΙ/ΤΕΙ προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο ναυτικό επάγγελμα και ειδικότερα να αποκτήσουν το Α.Ν.Ι. Μηχανικού Γ΄Ε.Ν.
Στις 15-12-2015, η Ομάδα Εργασίας υπέβαλε την έκθεσή της στον Υπουργό, προτείνοντας τις απαιτούμενες τροποποιήσεις για συγκεκριμένα σημεία του Π.Δ. 141/2014, μεταξύ των οποίων και το σημείο που αφορά στους απόφοιτους από τα ΑΤΕΙ, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία πριν την έκδοση του ΠΔ 141/2014.
Κατόπιν τούτου, ο Υπουργός ενέκρινε τις απαιτούμενες τροποποιήσεις του ΠΔ 141/2014 και έδωσε άμεσα οδηγίες στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ για την επίσπευση των διαδικασιών τροποποίησης του Π.Δ. 141/2014 προκειμένου να επιλυθούν οριστικά τα θέματα που ανέκυψαν, τόσο για όσους είχαν ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία πριν την έναρξη ισχύος του Π.Δ. 141/2014, όσο και για εκείνους που θα θελήσουν να ακολουθήσουν στο μέλλον το ναυτικό επάγγελμα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ