
Οι δύο μεγαλύτεροι λιμένες της Ολλανδίας, το Άμστερνταμ και το Ρότερνταμ, ανανέωσαν τη συμφωνία εταιρικής σχέσης και συνεργασίας τους για επιπλέον πέντε χρόνια. Η συμφωνία μεταξύ των δύο λιμένων υπεγράφη για πρώτη φορά το 2010 και επρόκειτο να λήξει στις 31 Δεκέμβρη του 2015. Όμως οι αρχές των δύο λιμένων ήταν απόλυτα ικανοποιημένες από τα θετικά αποτελέσματα της μεταξύ τους συνεργασίας, γεγονός που τις οδήγησε στην απόφαση για ανανέωσή της. Το σημαντικότερο ίσως αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο λιμένων θεωρείται η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας στο Άμστερνταμ του HaMIS (Harbour Master Management Information System), που ήρθε να αντικαταστήσει το μέχρι πρότινος σε ισχύ σύστημα «Pontis».
Πιο συγκεκριμένα, το 2010 ένας από τους στόχους της συνεργασίας ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες για ένα κοινό σύστημα διαχείρισης πληροφοριών κίνησης πλοίων στους λιμένες του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ καθώς και διαχείρισης των πληροφοριών που άπτονται της επιθεώρησής τους. Τα σχέδια για την δημιουργία του νέου συστήματος, που φέρει την ονομασία HaMIS, εν τέλει καρποφόρησαν και το σύστημα έχει πλέον τεθεί σε πλήρη λειτουργία και στους δύο λιμένες. Μέσω του HaMIS οι ολλανδικές λιμενικές αρχές θα επιτύχουν επίσης και έναν καλύτερο έλεγχο ως προς την διαχείριση των πληροφοριών που αφορούν στην διάθεση των αποβλήτων των πλοίων που προσεγγίζουν τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Όμως πέραν του HaMIS οι λιμένες του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ επιδιώκουν να αναζητήσουν και νέα πεδία συνεργασίας που επεκτείνονται στους τομείς των λιμενικών υποδομών, της διαχείρισης πληροφοριών που αφορούν σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας και φορτηγίδων, καθώς και στον τομέα ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών. Τέλος, οι δύο λιμένες βλέπουν ευκαιρίες συνεργασίας και στα πεδία της προστασίας του περιβάλλοντος και της καινοτομίας, καθώς και της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ROBIN UTRECHT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ