
Η Ρωσία θα προμηθεύσει την Ινδία 10 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως για την επόμενη δεκαετία σύμφωνα με δηλώσεις στη Μόσχα του Ρώσου πρωθυπουργού Βλαντιμίρ Πούτιν ο οποίος φλερτάρει ανοικτά με την ινδική κυβέρνηση προσπαθώντας να εξασφαλίσει νέους συμμάχους στην Ανατολή.
Μετά τη συνάντησή του Ινδού πρωθυπουργού Narendra Modi στη Μόσχα με Ρώσους αξιωματούχους, ο Πούτιν δήλωσε ότι η νέα σημαντικότατη συμφωνία ήταν στο ευρύτερο πλαίσιο των καινοτόμων συνεργασιών μεταξύ Rosneft και της ινδικής Essar.
“Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ Rosneft Essar, συμφωνήθηκε ότι 10 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου ετησίως, κατά τα επόμενα 10 χρόνια, έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν στην ινδική διυλιστήρια”, δήλωσε ο Πούτιν σε μια κοινή δήλωση με τον Ινδό πρωθυπουργό.
Λόγω της οικονομικής της ανάπτυξης, η Ινδία είναι πλέον η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα κατανάλωσης πετρελαίου στον κόσμο, μετά τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία. Αναλυτές προβλέπουν επίσης ότι η ζήτηση πετρελαίου στην Ινδία θα διπλασιαστεί έως το 2040 ενώ αναμένεται ότι η εγχώρια παραγωγή πετρελαίου θα παραμείνει σταθερή.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Ινδού πρωθυπουργού στη Μόσχα, η Ινδική διπλωματική αποστολή υπέγραψε 15 συμφωνίες με τη Ρωσία, με κυριότερες αυτές που εστιάζονται σε στρατιωτικές, τεχνολογικές συνεργασίες αλλά και πιο εξειδικευμένες όπως, συμφωνίες με επίκεντρο την παραγωγή και εμπορία αεροσκαφών, αυτοκινήτων και εκμετάλλευσης μεταλλουργιών.
Οι χώρες θα συνεργαστούν επίσης σε διάφορων ειδών χημικές βιομηχανίες αλλά και στην εξόρυξη και εμπορία διαμαντιών. Η συνεργασία αφορά και την πυρηνική τεχνολογία όπου η Ρωσία θα χρηματοδοτήσει τουλάχιστον 5 εργοστάσια παραγωγής πυρηνικής ενέργειας. Όλα αυτά με το αζημίωτο βέβαια αφού η Μόσχα καλοβλέπει την καθιέρωση για την Ινδία μιας μόνιμης θέσης στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Ο Πούτιν εμφανώς αναζητά συμμάχους τόσο στο οικονομικό περιβάλλον όσο και στο διπλωματικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ