
Η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ στην Πολωνία προχωρά στη διενέργεια διαγωνισμού για υποβολή προσφορών με σκοπό την κατασκευή ενός νέου εμπορευματικού λιμένα για εμπορευματοκιβώτια και γενικά φορτία, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγάλου βυθίσματος.
H πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής του Γκντανσκ, Dorota Raben, ανέφερε ότι μέχρι τέλος του 2016 αναμένεται να κατατεθούν οι τελικές προσφορές των εταιρειών που θα θελήσουν να συμμετέχουν στο έργο της κατασκευής, λειτουργίας και διαχείρισης του νέου λιμένα.
Η κα Raben σημείωσε ότι ο νέος λιμένας θα καλύψει τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η συνεχώς αυξανόμενη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς το Γκντανσκ, ενισχύοντας παράλληλα την θέση του τελευταίου ως τον μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Βαλτική. Η ίδια επισήμανε ότι ο λιμένας του Γκντανσκ θα έχει πετύχει μέσα στο 2015 να διαχειριστεί ένα συνολικό όγκο φορτίων της τάξης των 35 εκατομμυρίων τόνων, που σε σχέση με το 2014 είναι αυξημένος κατά περίπου 10%.
Αυτή η σημαντική αύξηση των διακινούμενων φορτίων ήταν που υποχρέωσε τη Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ να προχωρήσει στην κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του λιμένα, που θα του επιτρέψει να καλύψει τις διευρυνόμενες εμπορικές ανάγκες της χώρας που οφείλονται στην ακμάζουσα οικονομία της. Να σημειωθεί ότι με βάση τις νεώτερες προβλέψεις της Bank of America Merrill Lynch, η πολωνική οικονομία αναμένεται να καταγράψει εφέτος ρυθμό ανάπτυξης 3,5%, ενώ το 2016 προβλέπεται να αγγίξει το 3,7%.
Η Raben ανέφερε, επίσης, ότι έχει ήδη εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από την πλευρά Κινέζων επενδυτών για το σχέδιο κατασκευής ενός νέου mega-port στον κόλπο του Γκντανσκ, που κατά την πρόεδρο της Λιμενικής Αρχής, θα επιτρέψει την ανάδειξη του Γκντανσκ σε έναν από τους μεγαλύτερους λιμένες «πέμπτης γενιάς» και σε κόμβο logistics όχι μόνο για την Πολωνία αλλά για ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/ADAM WARZAWA POLAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ