
Η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ στην Πολωνία προχωρά στη διενέργεια διαγωνισμού για υποβολή προσφορών με σκοπό την κατασκευή ενός νέου εμπορευματικού λιμένα για εμπορευματοκιβώτια και γενικά φορτία, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγάλου βυθίσματος.
H πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής του Γκντανσκ, Dorota Raben, ανέφερε ότι μέχρι τέλος του 2016 αναμένεται να κατατεθούν οι τελικές προσφορές των εταιρειών που θα θελήσουν να συμμετέχουν στο έργο της κατασκευής, λειτουργίας και διαχείρισης του νέου λιμένα.
Η κα Raben σημείωσε ότι ο νέος λιμένας θα καλύψει τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η συνεχώς αυξανόμενη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς το Γκντανσκ, ενισχύοντας παράλληλα την θέση του τελευταίου ως τον μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Βαλτική. Η ίδια επισήμανε ότι ο λιμένας του Γκντανσκ θα έχει πετύχει μέσα στο 2015 να διαχειριστεί ένα συνολικό όγκο φορτίων της τάξης των 35 εκατομμυρίων τόνων, που σε σχέση με το 2014 είναι αυξημένος κατά περίπου 10%.
Αυτή η σημαντική αύξηση των διακινούμενων φορτίων ήταν που υποχρέωσε τη Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ να προχωρήσει στην κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του λιμένα, που θα του επιτρέψει να καλύψει τις διευρυνόμενες εμπορικές ανάγκες της χώρας που οφείλονται στην ακμάζουσα οικονομία της. Να σημειωθεί ότι με βάση τις νεώτερες προβλέψεις της Bank of America Merrill Lynch, η πολωνική οικονομία αναμένεται να καταγράψει εφέτος ρυθμό ανάπτυξης 3,5%, ενώ το 2016 προβλέπεται να αγγίξει το 3,7%.
Η Raben ανέφερε, επίσης, ότι έχει ήδη εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από την πλευρά Κινέζων επενδυτών για το σχέδιο κατασκευής ενός νέου mega-port στον κόλπο του Γκντανσκ, που κατά την πρόεδρο της Λιμενικής Αρχής, θα επιτρέψει την ανάδειξη του Γκντανσκ σε έναν από τους μεγαλύτερους λιμένες «πέμπτης γενιάς» και σε κόμβο logistics όχι μόνο για την Πολωνία αλλά για ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/ADAM WARZAWA POLAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ