
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Ο όμιλος Maersk αποτελεί από τις 17 Δεκεμβρίου, μέλος της παγκόσμιας συμμαχίας εμπορίου για την ενίσχυση των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, μία πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου. Κύριος στόχος της Παγκόσμιας Συμμαχίας για το εμπόριο είναι να επιταχύνει τις μεταρρυθμίσεις και τη διευκόλυνση του εμπορίου με την υποστήριξη και την ταχεία εφαρμογή της συμφωνίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου-ΠΟΕ (Trade Facilitation Agreement). Η νέα συμμαχία ανακοινώθηκε κατά τη 10η Υπουργική Διάσκεψη του ΠΟΕ στο Ναϊρόμπι (Κένυα) και αποτελείται από κυβερνήσεις, διεθνείς εταιρείες όπως η Maersk Group, DHL και Wal-Mart, το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Με αφορμή τις χρονοβόρες διαδικασίες εκτελωνισμού και την έντονη γραφειοκρατία ορισμένων χωρών, καθώς επίσης και την έλλειψη ψηφιοποίησης των σύγχρονων διαδικασιών μεταφοράς εμπορευμάτων, η συμμαχία προσπαθεί να εξαλείψει τα επιπλέον κόστη που προκύπτουν για τους μεταφορείς και τους εξαγωγείς. Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των ιδιωτικών και κρατικών φορέων προσθέτει επίσης περιττό χρόνο αναμονής και καθυστερήσεις στο εμπόριο αγαθών, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος και οι κίνδυνοι των ποινών για τους εισαγωγείς και εξαγωγείς.
Σε δήλωση του ο κ Nils Andersen, διευθύνων σύμβουλος της Maersk Group,αναφέρει πως η συμμαχία θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς την ελαχιστοποίηση των εμποδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας και θα αναζωογονήσει το παγκόσμιο εμπόριο. Οι εκτιμήσεις για την συμμαχία υπολογίζουν πως θα προσδώσει στο παγκόσμιο ΑΕΠ έως και 1 τρις δολάρια ετησίως. Όσον αφορά τον εργασιακό κλάδο, η προσπάθεια αυτή θα δημιουργήσει έως και 21 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.
Το πρώτο βήμα για την Παγκόσμια Συμμαχία διευκόλυνσης του εμπορίου είναι να διαγνώσει τα μεγαλύτερα εμπόδια στο εμπόριο σε συγκεκριμένες χώρες. Με το 90% του συνόλου των αγαθών να διακινείται μέσω θαλάσσης, ο Όμιλος Maersk μπορεί να υποστηρίξει εποικοδομητικά τη συμμαχία χάρη στην εμπειρία της σε τοπικές αγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ