
Στα τέλη του Νοέμβρη συναντήθηκαν τα μέλη της ομάδας εργασίας του Γερμανικού Κοινοβουλίου που έχουν υπό την ευθύνη τον τομέα εσωτερικής ναυσιπλοΐας (PGBI). Κατά τη συνάντησή τους συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν την ποταμοπλοΐα στη Γερμανία και το γενικό αίτημα ήταν να κατανοήσει η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση ότι η κρατική χρηματοδότηση είναι αναγκαία για τη διατήρηση των πλωτών οδών της χώρας και των συστημάτων ελέγχου τους σε καλή κατάσταση για τα χρόνια που ακολουθούν. Για το συγκεκριμένο ζήτημα τα μέλη του Γερμανικού Κοινοβουλίου είχαν εκτενή ενημέρωση από την Ομοσπονδιακή Ένωση Δημόσιων Λιμένων Εσωτερικού Πλωτού Δικτύου (BÖB) και της Ομοσπονδιακής Ένωσης Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας της Γερμανίας (BDB).
Ένα επιπλέον ζήτημα που απασχόλησε τη συνάντηση ήταν και η σημασία που έχουν για τη Γερμανία και την οικονομία της οι συνδυασμένες μεταφορές μεταξύ ποτάμιων λιμένων και σιδηρόδρομου. Ο Rainer Schäfer, πρόεδρος του BÖB, ανέφερε τη μεγάλη σημασία που έχει η μείωση της γραφειοκρατίας και η διαφάνεια κυρίως σε ό,τι αφορά τα ζητήματα εξέτασης και έγκρισης προτάσεων χρηματοδότησης έργων συντήρησης και βελτίωσης των ποτάμιων οδών της χώρας. Παράλληλα αναγνώρισε ότι το τελευταίο διάστημα το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών έχει βελτιώσει τις γραφειοκρατικές του επιδόσεις στην έγκριση έργων.
Από την πλευρά του ο Gustav Herzog, εκπρόσωπος του PGBI, σημείωσε ότι είναι μεγάλη ανάγκη να αντιληφθεί η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση τη σπουδαιότητα και να αναλάβει τη χρηματοδότηση των έργων του εσωτερικού πλωτού δικτύου της χώρας, γιατί αυτό θα αποβεί προς όφελος όχι μόνο των πλοιοκτητών και του εμπορίου αλλά και της ίδιας της οικονομίας σε μακροπρόθεσμη βάση.
Τέλος, το μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας, Herbert Behrens, σημείωσε ότι είναι ανάγκη οι πλοιοκτήτες να γνωρίζουν με ακρίβεια τα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης για το πλωτό δίκτυο της χώρας έτσι ώστε να μπορέσουν να επενδύσουν σε πλοία νέας τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον.
Φωτό: EPA/PIROSCHKA VAN DE WOUW
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ